A fogyasztók titkaiért versenyeznek a cégek

A fogyasztók titkaiért versenyeznek a cégek

A fogyasztók titkaiért versenyeznek a cégek

kereskedelem

3 perc

Drámai változásokat hozhat az e-kereskedelem, illetve az, hogy a fogyasztók az okoseszközökkel szinte folyamatosan online élik az életüket.

Hamarosan megszerzik a vásárlók összes titkát a kereskedelmi vállalatok és a fogyasztási cikkeket gyártó cégek. Mégpedig annál alaposabban és intenzívebben, minél több vevőjük használ okostelefont vagy táblagépet.

„Meggyőződésem, hogy a mobil internetes vásárlás forradalma épphogy elkezdődött. A mobileszközök nemcsak hozzáférést nyújtanak a világhálóhoz, hanem ennél sokkal fontosabb, hogy az internetet odaviszik a fogyasztóhoz” – mondta Mitch Barns, a Nielsen piackutató vállalat elnök-vezérigazgatója a Die Welt című német napilapnak adott interjúban.

Szerinte alapvetően fontos, hogy az internet révén az online hirdetésekért fizető cégek könnyen meg tudják állapítani, hogy potenciális vevőik éppen hol tartózkodnak, illetve milyenek a vásárlási szokásaik. Valaki most éppen egy bizonyos sportruházati cikket keres? Az állandó online jelenlét segítségével az illető mobilja ma már személyre szólóan ajánlhat számára sportüzletet. Vagy a tablet megmutathatja a legközelebbi kávézóhoz vezető útvonalat és ajánlhat sok minden mást is.

„Ha netán drámai változás történik a német kiskereskedelemben, akkor azt nem a háztartások jövedelmének alakulása, hanem az e-kereskedelem térhódítása válthatja ki” – véli Barns.

Véleménye szerint az olyan platformok, mint az Amazon vagy az Alibaba hatalmas mennyiségű digitális és személyes jellegű adattal rendelkeznek. Tudják, hogy az internethasználók mit vásároltak a múltban, de azt is, hogy milyen termékek iránt érdeklődtek, milyen módon keresgéltek az adott weboldalakon.

“A hagyományos kereskedelemben egyre többet érnek a polchelyek a helyszűke miatt, mivel a jövő boltjai már nem lesznek egyre nagyobbak és nagyobbak” – tette hozzá.

Az elnök-vezérigazgató arra is kitért, hogy bár az online kereskedőknek egyre több és részletesebb adataik vannak az eladásokról, de ezzel együtt sem válik feleslegessé a piackutatók szerepe. Sőt, véleménye szerint rendkívül kedvező időszak előtt áll az ágazat, mivel növekszik a kereslet a független forrásból származó adatok, elemzések és trendekről szóló jelentések iránt.

Az M2M átszabja a kereskedelmet

Olvassa el korábbi cikkeinket is, amelyek megmutatják, hogy milyen lehetőségek állnak a kereskedők és a vásárlók előtt.