A Microsoft folytatja a bevásárló körutat

A Microsoft folytatja a bevásárló körutat

A Microsoft folytatja a bevásárló körutat

kereskedelem

2 perc

Az informatikai óriásvállalat ezúttal egy olasz startupot, a Solairt vásárolta fel, az akvizíció értékét nem hozták nyilvánosságra.

A bekebelezett cég főként szoftveres megoldásokat kínál más társaságoknak, hogy az összes internethez csatlakozó készüléküket egyetlen hub-ban tudják egymáshoz kapcsolni. A hub lényegében olyan hardverelem, amely fizikailag fogja össze a hálózati kapcsolatokat. A Solair emellett egy olyan átjárót is sikeresen kidolgozott, amelyet a felhőszolgáltatásoknál lehet használni beviteli felületként (interfészként). A tervek szerint a Microsoft az Azure IoT Suite-ot fogja majd kiegészíteni a felvásárolt cég szolgáltatásaival. 

Windows 10-től a Big Datáig

A Solair IoT-alapú, internetre csatlakozó eszközök üzembe helyezését és testreszabását segítő megoldásait azzal a céllal tervezték, hogy hozzájáruljanak a különféle iparágakban tevékenykedő cégek működéséhez. A cél az, hogy a vállalatok minél hatékonyabban és nyereségesebben aknázhassák ki az Internet of Things előnyeit – emelte ki az Azure partnerigazgatója. 

Sam George példaként hozta fel, hogy a Solair a Rancilio valamennyi kávéfőző gépét sikeresen hozzákapcsolta a Dolgok Internetéhez. Az olasz gyártó ennek köszönhetően távolról is figyelemmel tudta kísérni a berendezések működését, így a teljes ellátási láncban javult a hatékonyság. A felhőalapú szolgáltatásokon keresztül begyűjtött adatok és elemzések emellett hozzájárultak ahhoz is, hogy a Rancilio lefaragja a költségeit és növelje a bevételeket. 

A szóban forgó akvizíció egyébként csak az egyike a Satya Nadella vezérigazgató nevéhez fűződő felvásárlásoknak, aki erőteljesen a felhőszolgáltatásokra helyezte a hangsúlyt. Az év elején az informatikai mamutcég bejelentette, hogy az Azure üzletágban 140 százalékos volt a növekedés, miközben a felhőalapú bevételek 88 százalékkal emelkedtek. 

A Microsoft a rendkívül biztató eredmények ellenére kemény küzdelmet folytat egyebek közt az Amazonnal, a Salesforce.com-mal, a Google-lel, az IBM-mel és több más nagyágyúval, hogy megszerezze a piaci elsőbbséget. A versenyben jelenleg az Amazon jó fejhosszal vezet, hiszen az eladásaik elérik a 10 milliárd dollárt, ami csaknem a duplája a Microsoft 6,3 milliárd dolláros eredményének. Az integrált rendszerekben és a Dolgok Internetében rejlő lehetőségeket nézve ugyanakkor bátran mondhatjuk, hogy szabad a pálya, bármelyik vállalat átveheti a vezetést, amelyiknek van egy jó ötlete és kellő tehetsége az újításhoz.

Forrás: ReadWrite