A platformalapú üzleti modell a növekedés kulcsa

A platformalapú üzleti modell a növekedés kulcsa

A platformalapú üzleti modell a növekedés kulcsa

kereskedelem

2 perc

A digitális vállalatok által tapasztalt magas növekedési ütemet a hagyományos iparágak is átvehetik – összegzi az Accenture.

A tanácsadó cég jelentése szerint a platformalapú üzleti modellek jelentik az egyik legnagyobb lehetőséget a technológia által vezérelt fejlődésben. Sok esetben a résztvevők anélkül élvezhetik az előnyöket, hogy eszközöket birtokolnának vagy kezelnének, így alacsony költséggel bővülhetnek. 

Miközben az „eleve digitális cégek” uralják a mai platformgazdaságot, a tanulmány szerint a hagyományos iparági domináns szereplők lehetnek a stratégia egyik legnagyobb kedvezményezettei, ha kombinálják az ügyfélelérést és a termékportfóliókat az új modell hálózati teljesítményével.

„A digitális vállalatok által tapasztalt magas növekedési ütemet a hagyományos iparágak is átvehetik, ha a partnereik és ügyfeleik számára közös ökoszisztémát hoznak létre, amelyben új, értéknövelt szolgáltatásokat nyújthatnak” – mondta az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója. Bruno Berthon hozzátette: fontos a stratégia kialakítása, vezetőként vagy résztvevőként meg kell határozniuk a szerepüket, mielőtt agresszívan szövetkeznek az új értékek megteremtése érdekében.

A tanulmány három átfogó intézkedést javasol, amelyek javíthatják az új üzleti modellek alkalmazását:

  • Rangsorolja a befektetéseket értékteremtő lehetőségeik alapján: a szakértelem és technológiák fejlesztésének optimális egyensúlya a beruházások magasabb szintű megtérülését eredményezi.
  • Induljon versenybe iparág-specifikus stratégiával: tisztázza, hogy milyen platform, milyen szerepek és milyen adatok elengedhetetlenek a sikerhez az adott iparágban.
  • Hozzon létre megfelelő környezetet a digitális átalakuláshoz: javítsa a cég digitális IQ-ját, térképezze fel az iparágak közötti kapcsolatokat.