A platformalapú üzleti modell a növekedés kulcsa
A platformalapú üzleti modell a növekedés kulcsa
2016. február 19.
A digitális vállalatok által tapasztalt magas növekedési ütemet a hagyományos iparágak is átvehetik – összegzi az Accenture.
A tanácsadó cég jelentése szerint a platformalapú üzleti modellek jelentik az egyik legnagyobb lehetőséget a technológia által vezérelt fejlődésben. Sok esetben a résztvevők anélkül élvezhetik az előnyöket, hogy eszközöket birtokolnának vagy kezelnének, így alacsony költséggel bővülhetnek.
Miközben az „eleve digitális cégek” uralják a mai platformgazdaságot, a tanulmány szerint a hagyományos iparági domináns szereplők lehetnek a stratégia egyik legnagyobb kedvezményezettei, ha kombinálják az ügyfélelérést és a termékportfóliókat az új modell hálózati teljesítményével.
„A digitális vállalatok által tapasztalt magas növekedési ütemet a hagyományos iparágak is átvehetik, ha a partnereik és ügyfeleik számára közös ökoszisztémát hoznak létre, amelyben új, értéknövelt szolgáltatásokat nyújthatnak” – mondta az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója. Bruno Berthon hozzátette: fontos a stratégia kialakítása, vezetőként vagy résztvevőként meg kell határozniuk a szerepüket, mielőtt agresszívan szövetkeznek az új értékek megteremtése érdekében.
A tanulmány három átfogó intézkedést javasol, amelyek javíthatják az új üzleti modellek alkalmazását:
- Rangsorolja a befektetéseket értékteremtő lehetőségeik alapján: a szakértelem és technológiák fejlesztésének optimális egyensúlya a beruházások magasabb szintű megtérülését eredményezi.
- Induljon versenybe iparág-specifikus stratégiával: tisztázza, hogy milyen platform, milyen szerepek és milyen adatok elengedhetetlenek a sikerhez az adott iparágban.
- Hozzon létre megfelelő környezetet a digitális átalakuláshoz: javítsa a cég digitális IQ-ját, térképezze fel az iparágak közötti kapcsolatokat.