A whiskys üvegbe is beköltözik az okostechnológia

A whiskys üvegbe is beköltözik az okostechnológia

A whiskys üvegbe is beköltözik az okostechnológia

kereskedelem

2 perc

A ma kezdődött Mobile World Congress (MWC) kiállításon debütálnak az okosüvegek, amelyek a rajtuk elhelyezett szenzorok segítségével jelzik, ha már valaki kinyitotta őket, és személyes üzeneteket küldenek a vásárlók mobiljára.

A fejlesztés a norvég nyomtatói elektronikai vállalat, a Thinfilm nevéhez fűződik, a cég a tervezés során egyebek között olyan vezető italgyártó cégekkel működött együtt, mint a Diageo. A szakértők első körben egy olyan Johnnie Walker Blue Label whiskys üveg prototípusát készítették el, melyet NFC-alapú szenzorokkal és a Thinfilm legújabb, OpenSense technológiájával látták el.

Borozás okosan - Hozza ki a legtöbbet a palackból! >>A vállalat közleménye szerint a hagyományos, kétdimenziós vonalkódokat (QR-kódokat) sok esetben nehéz leolvasni, könnyű őket lemásolni, továbbá nem lehet szenzorokkal felszerelni. Ezzel szemben az OpenSense-technológiával készült új címkék könnyedén érzékelik, hogy az üveg zárva vagy nyitva van, és a kódokat akár egy NFC-alapú okostelefonnal is be lehet olvasni.

A Diageo Technology Ventures-zel való együttműködésben készített címkék azt is lehetővé teszik, hogy a vevők személyre szabott reklámüzeneteket kapjanak a vásárlás előtt, de akár utána is. Szó lehet itt olyan szezonális akciókról, amelyek újabb vásárlásra csábítják a fogyasztókat, vagy akár koktélreceptekről és olyan exkluzív tartalmakról, amelyekhez csak a palack kinyitása után juthatnak hozzá a vevők.

Az intelligens technológia a Thinfilm várakozásai szerint javítja az ellátási lánc biztonságát és csökkenti az előállítási költségeket. A norvég vállalat nem titkolt célja, hogy ezzel a fejlesztésével is előmozdítsa az „igazi” Dolgok Internetének megszületését. A forradalmi újítást többféle iparágban is lehet majd alkalmazni a bor- és alkoholgyártáson kívül például a szépségápolásban, a gyógyszer- és az autóiparban vagy az egészségügyben.

A Thinfilm vezérigazgatója szerint a mobiltechnológiák elterjedésével a vásárlók azt várják el a gyártóktól, hogy beépítsék a termékeikbe az intelligens újításokat is. „A hagyományos marketingmegoldások ugyanis technikai szempontból még nem elég fejlettek ahhoz, hogy személyre szabott élményt kínáljanak a fogyasztóknak” – véli Davor Sutija. 

Forrás: NFC World+