A Xiaomi is lát fantáziát az okosotthonokban

Kapcsolódó cikkek

A Xiaomi is lát fantáziát az okosotthonokban

A Xiaomi is lát fantáziát az okosotthonokban

kereskedelem

2 perc

A főleg olcsó telefonjairól ismert kínai Xiaomi jelentős összeggel fogad az okosotthonok kedvező jövőjére. Öt év alatt 100 milliárd jüant, vagyis körülbelül 1,41 milliárd dollárt kívánnak visszaforgatni az úgynevezett AIoT szektorba.

Az AIoT, ami az Artificial Intelligence és az Internet of Things összevonását jelöli, a Dolgok Internetének egy továbbfejlesztett változata. Az AIoT eszközök intelligensek, automata rendszereken futnak, és képesek a felhasználók szokásaiból tanulni.

„Mi egy olyan jövőt látunk, ahol az összes otthoni eszköz kapcsolódik az internethez, és egyúttal hanggal irányítható. Otthoni készülékeink jelentős részét okoseszközök váltják majd fel. A jövőben az AIoT-hálózat a mindennapi élethelyzetek minden másodpercében megjelenik majd, rengeteg felhasználói és forgalmi adatot összegyűjtve” – idézte a TechCrunch még év elején Lei Junt, a cég társalapító-vezérigazgatóját.

A tervük, hogy nemcsak telefonokat, hanem mindenféle más eszközt is bevonjanak a Xiaomi operációs rendszerének ernyője alá, és a társaság ezeken keresztül is tudja terjeszteni a szolgáltatásait.

Az okostelefonok piacán a legnagyobbak között vannak

A Xiaomi továbbra is a negyedik legnagyobb világpiaci szereplő a Canalys második negyedéves összesítése szerint. Az európai adatok alapján a kínai vállalatnak éves szinten 48 százalékot erősödött a piaci részesedése. Ez a ráta 2018 második negyedévében a 2,9 millió leszállított készülékkel még 6,5 százalék volt. Az idei második negyedévben viszont már 9,6 százalékra emelkedett a leszállított 4,3 millió darab okostelefonnak köszönhetően.

A társaságnak természetesen a telefonszegmens kiemelten fontos marad stratégiailag, sőt az alacsonyabb kategóriákban is látványosan terjeszkednek. Ennek érdekében jött létre a Redmi brand – nagyjából annak a mintájára, ahogyan a Huawei bevezette a Honort az olcsóbb telefonjaik márkájaként.

Az okosotthonokra vonatkozó milliárdos vállalás egy 2013-ban indított terv folytatása, akkor azt vállalták, hogy 100 startupot támogatnak öt éven keresztül. A portfólióhoz tartozó vállalkozások segítették a Xiaomit a termékgyártásban. A nagyobb fejlesztések közé sorolható a Xiao AI, ami egy mesterséges intelligencia-alapú hangasszisztens.

A piaci verseny természetesen a smart home piacon is kiélezett. A vállalat nagy harcban áll a többi kínai tech-nagyágyúval, például a Baiduval abban, hogy melyikük „jut be” előbb az emberek otthonaiba.