Az Apple Watch odacsapott a svájci óráknak

Kapcsolódó cikkek

Az Apple Watch odacsapott a svájci óráknak

Az Apple Watch odacsapott a svájci óráknak

kereskedelem

2 perc

Míg a teljes svájci óraipar 21 millió időmérőt adott el, az amerikai cég ikonikus sorozatából több mint 30 millió darab talált gazdára a tavalyi évben – számolt be róla a Strategy Analytics.

Az alpesi ország eladásai a 2018-as 24,2 millió darabhoz képest 13 százalékkal csökkentek. Az Apple viszont a tavaly előtti 22,5 milliónál 36 százalékkal többet, 30,7 milliót adott el tavaly.

A problémát Neil Mawston, a Strategy Analytics ügyvezetője úgy fogalmazta meg, hogy míg az idősebb generáció tagjai között továbbra is népszerűek az analóg időmérők, a fiatalabbak inkább az okosórákat vagy az internetre csatlakozó viselhető kiegészítőket választják.

Mindenki másképp csinálja

Bár néhány svájci gyártó is impresszív és vonzó okoskészülékeket tud felmutatni, a Digital Trends újságírója szerint egyik sem ér fel az Apple órával annak funkcióit, képességeit, sokoldalúságát és hasznosságát tekintve. Szerinte az Alpina kedvencnek számító, főleg a dizájnja és a minősége miatt népszerű AlpinerX-e sem veheti fel a versenyt az almás kiegészítő szoftverével és csatlakoztatott funkcióival.

A különböző márkák más-más módon próbálják meghódítani a vevőket. A Timex Teslar-ja állítólag az elektromágnesességre hiperérzékenyen reagálóknak lehet jó választás, míg a Longines Conquest V.H.P. GMT Flash Setting okostelefon segítségével állítja be a pontos időt.

A Google Wear OS szoftverét használó svájci márkák közül talán legismertebb Montblanc és Tag Heuer teljesen érintőképernyős okosórákkal büszkélkednek.

Bár mindkét márka modellje szépre sikerült, szoftveres teljesítményüket az Apple felülmúlja. 

Nem szállnak be a versenybe

Az európai ország óraipara évek óta alábecsüli az intelligens órák térhódítását.

Egy 2017-es, az iparág helyi vonatkozásaival foglalkozó Deloitte-riport szerint a cégvezetők mindössze 14 százaléka véli úgy, hogy a legfejlettebb okosórák veszélyeztetik az eladásaikat, 72 százalékuk pedig egyenesen úgy gondolja, hogy azok semmilyen hatást nem gyakorolnak forgalmukra.

Mindössze 14 százalékuk látta meg a lehetőséget a fejlettebb technológiában.

Ugyanakkor a svájci iparág idén április végén két kereskedelmi vásáron, Genfben és Bázelban is bemutatja az újdonságokat. 

Forrás: