Black Friday: idén is kapósak lehetnek az okosórák

Kapcsolódó cikkek

Black Friday: idén is kapósak lehetnek az okosórák

Black Friday: idén is kapósak lehetnek az okosórák

kereskedelem

2 perc

Az előző évek tapasztalata és a keresési statisztikák alapján az idei novemberi leértékelési akciók sikertermékei is a mobiltelefonok, az okosórák és a televíziók lesznek – jelzi előre az Olcsóbbat.hu. Az ár-összehasonlító portál adatai szerint a novemberi e-kereskedelmi forgalom egyre nagyobb hányada koncentrálódik a Black Friday időpontjára. Ugyanakkor idén is várható, hogy a gyanútlan vásárlók pénzét csalók által létrehozott webáruházak próbálják megszerezni.

2019-ben a portál teljes novemberi forgalmának 25 százalékát a november 22-i pénteken és az azt követő három napon mérték. A korábbi években ez az arány még rendre 20 százalék alatt maradt.

„A webáruházak a Black Friday keltette érdeklődést bevételeik növelése érdekében igyekeznek több napra is kiterjeszteni. Ennek egyik módja az, hogy a megelőző néhány pénteken is kitűzik a ’Black Friday’ címkét. Idén ez a nap november 27-re esik, de egyes jelentősebb áruházak már 6-án is akcióztak ezzel a szlogennel. A piac összforgalmát azonban tavaly sokkal látványosabban megemelte a Fekete Pénteket követő hétvégén, sőt még hétfőn is folytatódó leértékelési hullám. Mindezek hatására a forgalom egy helyett négy egymást követő napon keresztül is kiugró mértéket ért el” – magyarázta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője.

A mobiltelefon és a televízió már a kezdetektől a Black Friday-akciók húzótermékei, de tavaly az értékesített mennyiség alapján az okosórák jöttek fel a második helyre. Az ár-összehasonlító oldalról e három termékkategória alapján lépett tovább a vásárlók 45 százaléka az egyes webáruházak oldalaira. A toplista további helyein a tabletek, a laptopok, a porszívók, illetve a mosó- és szárítógépek következnek.

Így szűrhetők ki a csaló webshopok

A felfokozott érdeklődés miatt a nagy akciók időszakában aktivizálódnak a csaló webáruházak is, amelyek a valódi internetes boltokhoz hasonló felületen igyekeznek a gyanútlan vásárlók pénzét megszerezni. Előfordulhat, hogy ezeket egy korábban működő, így akár többéves pozitív értékelésekkel rendelkező kisebb brand felvásárlásával hozzák létre, így még az ár-összehasonlító portálok találati listáira is felkerülhetnek.

A következő szempontok alapján lehet a legbiztosabban kiszűrni őket:

  • Mindig legyen gyanakvó a vásárló, ha az adott bolt ajánlata sokkal olcsóbb, mint a sorban következő ajánlat.
  • Szintén érdemes elkerülni a boltot, ha nem ajánlja fel az utánvét lehetőségét, vagy azt csak irreálisan magas (esetenként 10 ezer forintot is elérő) pótdíj ellenében teszi.
  • Nincsen telefonon is elérhető ügyfélszolgálat feltüntetve.
  • A webáruház oldalán nem található részletes információ a céges adatokról, az általános szerződési feltételekről vagy az adatvédelmi nyilatkozatról.

A nem kellő magyarsággal szereplő információk is kelthetnek gyanakvást, de a nyelvhelyesség hiánya számos megbízhatóan működő, külföldi székhelyű szolgáltató esetében is előfordul.