Boltoljon okosba': IoT a kereskedelemben

Boltoljon okosba': IoT a kereskedelemben

Boltoljon okosba': IoT a kereskedelemben

kereskedelem

2 perc

A Dolgok Internete révén növelhető az ügyfélélmény és hatékonyabbá tehető az ellátási lánc menedzsment. Ugyanakkor ebben az esetben is minden szükséges lépést meg kell tenni a megfelelő biztonság kialakítása érdekében.

A technológiai fejlődés a retail szektort is átformálhatja. Hatásai már most is láthatók, hiszen a vásárlói szokások jelentősen megváltoztak az elmúlt időszakban. Kereskedői oldalról nézve pedig hatékonyabban ki lehet szolgálni a vásárlókat. Továbbá az „okos” megoldások révén jobban eloszthatók az erőforrások, így pedig pénzt és időt is meg lehet takarítani.

Az Internet of Things bevezetéséhez azonban alapos tervezésre és átgondolt stratégiára van szükség. 

Miről van szó valójában?

Nézzük például a készpénzmentes és pénztáros nélküli Amazon Go üzleteket, melyekkel jól illusztrálhatók a modern technológia nyújtotta előnyök.

A lehetőségek száma azonban mondhatni végtelen. Elég a hangalapú kereskedelemre gondolni. Habár ez a terület még gyerekcipőben jár, de az Amazon Alexa vagy a Google Home segítségével, hangutasítás alapján történő vásárlás akár át is formálhatja a piacot.

A Walmart korán „beszállt a játékba”, aminek úgy tűnik, meg is lesz az eredménye. 2022-re ugyanis mintegy 20-szoros növekedés várható, ami évi 40 milliárd dolláros bevétel jelent a cég számára. 

Az üzletekben alkalmazott intelligens megoldások pedig pozitívan hatnak a bolton belüli vásárlói élményre, új lehetőségeket adhatnak hozzá az ügyfelekkel való interakcióihoz.

Az üzletben található szenzorokkal például a vásárlók személyre szabott árengedményeket kaphatnak, amikor az akciós áruk között nézelődnek. Az úgynevezett beacon-ök (jeladók) pedig értesítéseket küldhetnek a fogyasztók okostelefonjára, amikor azok a közelben tartózkodnak.

Egyes felmérések szerint a vevők mintegy háromnegyede (73%-a) igényelné ezeket az új lehetőségeket, és ezáltal szívesebben térnének be a fizikai értelemben vett üzletekbe.

Az eCommerce megoldások révén pedig fejleszthető a készletgazdálkodás is. Ezen túlmenően az IoT-eszközök segítségével a kereskedők figyelemmel kísérhetik a termékek útját a teljes ellátási láncon keresztül. Így is mérsékelhetik az esetleges veszteségeket, az áru sérülését és a lopásokból vagy lejárt szavatosságból eredő károkat. Továbbá azt is láthatják, mennyire fogy az adott termék, így elkerülhetik a készlethiányt vagy a túlrendelést.

Cikket hamarosan folytatjuk.

Forrás: