Borkampány NFC-vel
Borkampány NFC-vel
2017. augusztus 08.
A Near Field Communication kis hatótávolságú, kétirányú kommunikációt tesz lehetővé, és az NFC-rendszerek egyik legnépszerűbb felhasználási területe az egyérintéses fizetőeszközök támogatása. Nem meglepő, hogy a mindent bevető bormarketing is talált rá felületet, hogy alkalmazza a technológiát.
A Barbadillo spanyolországi borászatban 126 ezer fehérboros üveget láttak el NFC-címkével. Az egyik legkeresettebb márkájuk a Castillo de San Diego, amely országos kampány keretén belül lehetőséget ad a fogyasztóknak az ezereurós díj megnyerésére. A cég szerint a kezdeményezésük a világ legnagyobb NFC-kampánya az alkoholiparban.
Borral nyerni: egy androidos telefon és egy NFC-kódos palacknyak, ennyi szükséges ahhoz, hogy a fogyasztók részletesebben megnézhessék, hogyan vehetnek részt a nyereményjátékban. „A személyre szabott NFC képes a palack csomagolásán keresztül a fogyasztókat arra sarkallni, hogy kipróbálják a Castillo de San Diego palackokat, és többet tudjanak meg a promócióról” – közölte az NFC-s címkespecialista Thinfilm, amely biztosította a kampányban felhasznált technológiát.
A palack kinyitásakor a fogyasztók egy egyedi kódot írhatnak okostelefonjukba a parafáról – nevük és egyéb személyes adataik mellett –, hogy azonnal megállapíthassák, hogy nyertek-e. A spanyolországi kampány (amely magában foglalja a televíziót, az online és a kültéri reklámtámogatást is) július 17-én indult és augusztus 31-ig tart.
A Barbadillo NFC-címkéket épített be a korlátozott kiadású 1891-es Versos sherry-jük palackjaiba is, így tavaly márciusban a vevők az ital hitelességét is megvizsgálhatták mobilkészülékük egyetlen érintésével.
„Tekintettel arra, hogy az 1891-es Versos hitelességvizsgálata sikeresnek bizonyult az OpenSense címkék használatával, úgy döntöttünk, hogy a technológia bevezetésének más módjait is kipróbálnánk” – mondta Alvaro Alés borász.
„A családi tulajdonban lévő pincészet számára mindig fontos volt a közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal. A Thinfilm NFC-megoldása bizonyított csatornát jelent, amelyen keresztül könnyedén és hatékonyan megvalósíthatjuk a közvetlen kommunikációt a vásárlóinkkal” – tette hozzá a szakember.
Forrás: NFC World+