Chatbot és VR: technológiai trendek a kereskedelemben

Chatbot és VR: technológiai trendek a kereskedelemben

Chatbot és VR: technológiai trendek a kereskedelemben

kereskedelem

2 perc

A digitalizáció már nemcsak egy lehetőség a kereskedelmi cégek számára, hanem sokkal inkább követendő trend, hiszen a mobileszközökkel felvértezett vevők új, innovatív, személyre szabott vásárlói élményekre vágynak.

Az elemzések is azt támasztják alá, hogy egyre növekszik a mobilalapú kereskedelmi lehetőségek iránti igény, amivel párhuzamosan meghatározóak lesznek az applikációk, a Dolgok Internete (IoT) és a mobil analitika is.

Adatok nagy mennyiségben

A 2017-es év egyik fontos kereskedelmi innovációja a több területet ötvöző adatkonvergencia és az okostechnológia összehangolása volt. Az amerikai Target például Bluetooth-kompatibilis gépkocsikat és mobilalkalmazásokat használ arra, hogy a bevásárlást mobil élményekkel egészítse ki.

Virtuális eladók

A kereskedelmi ügyfélszolgálatokra a digitális személyi asszisztensek mellett a mobilelemzés és a gépi tanulás is hatással lesz. A Chain Store Age riportja szerint a vizsgált cégek fele már kísérletezik a mesterséges intelligenciával, vagy ha még ezt nem lépték meg, akkor a következő egy évben terveznek hasonló projekteket. Az úgynevezett chatbotok (robotprogramok) valószínűleg továbbra is állandó felületet fognak biztosítani a vásárlók kérdései és személyre szabott termékjavaslatai számára.

VR/AR

Kiterjesztett valóság az aukciósházban

A virtuális és a kiterjesztett valóság (VR/AR) a legfontosabb 2018-as kereskedelmi innovációk közé tartozhat. Számos amerikai lánc jelenleg is virtuális valóság megoldások kifejlesztésén dolgozik, mint például a Home Depot, a Lowes és az NYX. Bár a VR-t használó márkák sikeresnek vélik az innovációt, de bőven van tér a fejlődésre. A legizgalmasabb AR- vagy VR-újítások az elkövetkező években akár a termékek távoli, virtuális kipróbálását is lehetővé tehetik.

Alkalmazások

A vásárlási szokásokat továbbra is erőteljesen formálhatják a mobilapplikációk. Az Aldo például érintőpontokat hozott létre üzleteiben, amelyek lehetővé teszik a vásárlók számára a mobil kívánságlisták frissítését, a részletes termékinformációk elérését, a közösségi médiához való hozzáférést, vagy akár olyan áruk megvásárlását, amelyek az adott boltban nincsenek készleten. 

Tabletek

Nem kérdés, hogy a táblagépeknek fix helyük van az üzletekben, hiszen számtalan módon emelhetik a kiszolgálás színvonalát. Például a vevő akkor is kedvet kaphat a termék megrendeléséhez, hogyha az nincs készleten, de az eladó tableten minden fontos információt és látnivalót meg tud mutatni. De a virtuális bemutatótermi alkalmazások is látványos eladástámogató eszközök, a Bernhardt Furniture példáján akár a bútorboltok esetében is.

Összességében a szakértők arra számítanak, hogy a mobil analitika, az IoT, a VR és más digitális technológiák alkalmazásával a jövőben a vásárlási élmény egyre inkább személyre szabottá és többcsatornássá válik.

Forrás: Mobile Business Insight