Egyre nagyobb teret kap az m-kereskedelem

Egyre nagyobb teret kap az m-kereskedelem

Egyre nagyobb teret kap az m-kereskedelem az e-vásárlások között

kereskedelem

2 perc

Cikkünk előző részében azzal foglalkoztunk, milyen jelentőséggel bír a mobil kereskedelem az eladók és a vevők számára. Most főleg a piaci trendekről, illetve a növekedés mögött álló technikai fejlődésről számolunk be.

Akár egy évtizeddel ezelőtt sem sokan gondolták, hogy a termékekért – a mobilfizetési technológiát használva – okostelefonon keresztül is néhány gombnyomással fizethetünk. De az sem tűnt könnyen elérhető alternatívának, hogy egy buszon ülve, mobilapplikáció használatával intézzük el a heti nagybevásárlást.

Az elmúlt években jelentősen megnőtt az m-kereskedelem mértéke. Az eMarketer adatai szerint az idei év elején az összes kiskereskedelmi forgalom 6 százalékát és az e-kereskedelem körülbelül 60 százalékát adta a vásárlásnak ez a módja. A világszintű m-kereskedelem 2017-ben 40,3 százalékos éves szintű növekedést produkált, így meghaladta a 1,35 milliárd dolláros forgalmat.

Monica Peart előrejelzésekkel foglalkozó igazgató szerint az okoseszközöktől, különösen a mobiltelefonoktól való nagyobb függés pozitív hatással van a globális m-kereskedelem számaira, az emberek többször és több pénzért vásárolnak. Emiatt viszont nagyobb az elvárás a mobilkészülékekkel szemben is, hiszen azoknak kik kell tudni elégíteni a felhasználók különböző, a vásárlással kapcsolatos igényeit.

A honlapon még mindig sok múlik

A mobil kereskedelem elterjedése miatt olyan úgynevezett mobil-reszponzív honlapokra van szükség, amelyek automatikusan a használt mobileszköz képernyőméretéhez alkalmazkodnak, így növelik a vásárlói élményt. Az Egyesült Királyságban a 2017 novembere és 2018 januárja közti negyedévben a vásárlások 69 százalékát okostelefonon és táblagépen bonyolították – közölte a szigetország online kereskedelmi szervezete, az IMRG.

Az appokról sem szabad megfeledkezni

A weboldalak gyakran a megfelelő applikáció letöltésére ösztönzik a látogatókat, nem véletlenül. A Criteo kereskedelmi marketinggel foglalkozó cég szerint a mobilalkalmazások hatékonyabbak a vásárlásösztönzésben, mint az asztali gépeken vagy akár a mobileszközökön megjelenített honlapok. Az érdeklődés – talán a gazdagabb és személyesebb vásárlói élmény miatt – gyakrabban fordul vásárlásba.

A kereskedőknek minél nagyobb mértékben meg kell felelniük a vevők elvárásainak, és egyfajta digitális élményt kell biztosítaniuk. Ehhez például szükség van egy gyorsan reagáló, az egyes emberek személyes ízléséhez alkalmazkodó interfészre, de más, a keresést és a fizetést megkönnyítő technológiákra is. És természetesen elengedhetetlen az is, hogy a vevők biztonságosnak érezzék a vásárlást.

Forrás: