Emberi arcot ölt a technológia

Kapcsolódó cikkek

Emberi arcot ölt a technológia

Emberi arcot ölt a technológia

kereskedelem

3 perc

Az Ericsson ConsumerLab a technológiai újítások korai befogadói körében végzett kutatást, amely alapján idén hetedik alkalommal adta közre a várható fogyasztói trendekről szóló jelentését.

A felmérés tanulsága szerint a piac paradigmaváltáson megy keresztül, mivel a fogyasztók elvárása egyre inkább az, hogy digitális technológiai eszközeiket emberi interakciókkal tudják irányítani. Vagyis a hanggal és érintéssel történő irányítás helyét átveszi a testbeszéddel, arckifejezésekkel és hanglejtéssel való irányítás, ami nagyban megkönnyíti a gyorsuló technológiai változások követését, az újabb és újabb eszközök kezelését.
 
A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2018-ra és az azt követő időszakra:
 
A gépeket a testünkkel irányíthatjuk: Az intelligens hangutasításokat használók több mint fele úgy gondolja, hogy a technológiai eszközök rövidesen ugyanúgy értik majd testbeszédünket, arckifejezéseinket, intonációnkat, mintha emberek lennének. A válaszadók kétharmada szerint ez akár már 3 éven belül is megvalósulhat.
 
Kiterjesztett hallás: 63 százalék szívesen használna olyan fülhallgatót, amely valós idejű szinkrontolmácsolásra képes. A zajok kiszűrését is előnyben részesítenék, így akár alvás közben se vennék ki az okosfülhallgatót.
 
Örökös kezdők: 30 százalék szerint az új technológiák miatt egyre nehezebb készségeik és ismereteik napra készen tartása. Ugyanakkor az újításoknak köszönhetően azonnal új területek szakértőivé is válhatunk. A válaszadók csaknem fele szerint az internet lehetővé teszi számunkra, hogy minden korábbinál gyorsabban tanuljunk meg, és gyorsabban is felejtsük el az új ismereteket.
 
Közösségi közvetítés: A közösségi médiát egyre inkább kisajátítják a hagyományos hirdetők. Minden második nyilatkozó úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia hasznos lehet a közösségi oldalakra felkerülő információk ellenőrzéséhez. 
 
Intelligens reklámok: A hirdetések túlságosan is tökéletessé válhatnak. A kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR) felhasználóinak több mint fele szerint a közeljövőben a reklámok annyira realisztikusak lehetnek, hogy az élmény gyakorlatilag helyettesítheti a terméket. 
 
Ijesztő kommunikáció: A válaszadók fele ijesztőnek tartaná, ha ember és robot között nem lehetne egyértelmű különbséget tenni. 40 százalék még azt is ijesztőnek tartaná, ha okostelefonja képes lenne a hangulatváltozásaira reagálni. 
 
Elkényelmesedő társadalom: A megkérdezett tanulók és munkavállalók 32 százaléka egyetért azzal, hogy nincs szükségük munkára ahhoz, hogy teljes értékű életet élhessenek. 40 százalék szeretné, ha helyettük robot dolgozna és keresne pénzt, így több szabadidejük lenne. 
 
Séta a fényképekben: Képzeljük csak el, milyen érzés lehet besétálni egy fényképbe és újra átélni emlékeinket. A válaszadók háromnegyede akár 5 éven belül elképzelhetőnek tartja, hogy besétálhatunk az okostelefonnal készült fényképeinkbe a virtuális valóság alkalmazással. 
 
Utak a levegőben: A városokban az utak zsúfoltak, de a légtér még szabad. A válaszadók 39 százaléka elfogadná, hogyha a városokban légifolyosókat kellene kialakítani a drónok és egyéb repülő járművek számára. De ugyanennyien tartanak attól, hogy egy drón a fejükre eshet.
 
A feltöltött jövő: A válaszadók több mint 80 százaléka szerint 5 éven belül olyan nagykapacitású akkumulátorokat használunk majd, amelyekkel az állandó töltés problémája lekerül a napirendről. 
 
Jelenleg még minden készülékünk beállítását és kezelését ismernünk kell, a jövőben viszont sokkal inkább a készülékeink fognak ismerni minket. „Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, az eszközöknek komplex emberi interakciókra épülő adatokat kell a felhőbe továbbítaniuk, és ezredmásodpercek alatt intuitív módon reagálniuk. MIndez jelentős követelményeket támaszt a következő generációs adatátviteli megoldásokkal szemben” – emelte ki Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője.