EuroShop 2020: célkeresztben a jövő kereskedelme

Kapcsolódó cikkek

EuroShop 2020: célkeresztben a jövő kereskedelme

EuroShop 2020: célkeresztben a jövő kereskedelme

kereskedelem

1 perc

A Fujitsu a világ legnagyobb kiskereskedelmi szakvásárán, a németországi Düsseldorfban mutatta be, hogyan képzeli az ágazat jövőjét.

A japán cég Connected Retail (összekapcsolt kereskedelem) kezdeményezése arra a felismerése épül, hogy a kiskereskedelmi szereplőknek gyorsan kell reagálniuk a vásárlók radikálisan változó elvárásaira és igényeire, ha relevánsak és versenyképesek kívánnak maradni a piacon.

Tanulmányuk alapján a társadalom fejlődésével a tömegpiaci kiskereskedelem több alapfeltételezése is megdől. 2030-ra a kiskereskedelmi vállalatoknak a fogyasztók hat generációjának igényeire kell egyidejűleg reagálniuk. Az elemzés szerint az új környezetben azok a piaci szereplők lesznek sikeresek, akik képesek felismerni és kezelni vásárlóik megbízhatósággal és társadalmi felelősséggel kapcsolatos aggodalmait – írta a ComputerWorld.

A Fujitsu az újdonságait is bemutatta a vásáron, így például a kvantumalgoritmusokra épülő Digital Annealer rendszert. A fejlesztés lehetővé teszi a többi közt a quantum annealing algoritmusok alkalmazását olyan, korábban megoldhatatlan kihívásokra, mint például az utazó ügynök problémája.

Ily módon elősegíti az optimális útvonalak meghatározását a logisztika, a raktári komissiózás vagy akár a kiskereskedelmi helykiosztás terén, és segít megtalálni az elhelyezés és az ár optimális kombinációját is a szállítási logisztika és a polci kihelyezés területén.

A Store Operations Cockpit fejlesztésük az üzletek, raktárak különböző pontjain elhelyezett érzékelők összekapcsolására és a nagy mennyiségű adatok gyűjtésére, elemzésére épül. A rendszer a Bosch technológiájával ötvözve képes az energiapazarlás azonosítására és a bolti személyzet munkaterhelésének csökkentésére.