Hangalapú lehet a jövő kereskedelme

Hangalapú lehet a jövő kereskedelme

Hangalapú lehet a jövő kereskedelme

kereskedelem

2 perc

A Mastercard bemutatta a párbeszédalapú kereskedelem kihívásairól szóló kutatását. Az eredmények alapján a fogyasztók a kényelmet helyezik előtérbe, de a biztonság is fontos szempont, ha az új vásárlási mód mellett döntenek.

A párbeszédalapú vásárlás során a felhasználó hangjával vagy egy chatfelület segítségével választ és fizet. Mivel napjainkban egyre inkább a hangalapú kommunikáció válik meghatározóvá, ezért a párbeszédalapú kereskedelem területén is gyors és alapvető átalakulás várható – áll a fizetési és technológiai vállalat, valamint a Future Agenda szervezet közös kutatásában.

Az Európai Unióban minden ötödik válaszadó vásárolt már szöveg- vagy hangasszisztens segítségével: 21% vásárolt, 16% fizetett, illetve 7% banki szolgáltatást használt.

Az amerikai fogyasztók 87 százaléka tudatában van annak, hogy vásárlásai során hang- és szövegkezelő felülettel kommunikál, 66 százalékuk pedig már használt ilyen szolgáltatásokat korábban.

Hiányzik a szemmel látható védelem

A kutatás arra is rámutatott, hogy sok fogyasztó aggódik a hangalapú vásárlás általános biztonsága miatt, különösen az e-kereskedelemben. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a fogyasztók elsősorban azért szakítják meg a vásárlást, mert hiányolják a szemmel látható védelmet. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a piaci szereplők összefogása, a szolgáltatások könnyű és biztonságos használata a legfontosabb lépés.
 
„A hangtechnológia gyors fejlődése és terjedése képes megváltoztatni életünket és vásárlási szokásainkat. Ha megfelelően bánunk vele, a hang használata hozzásegít a gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb vásárláshoz” – fogalmazott a tanulmány kapcsán Ann Cairns, a Mastercard alelnöke.

Az OC&C stratégiai tanácsadói szerint 2022-ig az amerikaiak 40 milliárd dollárt – az összes internetes költés 6 százalékát – költenek majd el a hangalapú kereskedelemben. Az Egyesült Királyságban 2022-re a „hangos” vásárlások összértéke elérheti az 5 milliárd dollárt – az összes internetes költés 3 százalékát.