High-tech felszolgálás a gyorsétteremben

High-tech felszolgálás a gyorsétteremben

High-tech felszolgálás a gyorsétteremben

kereskedelem

1 perc

Egy amerikai étteremlánc vezetője a konyhai személyzeten kívül mindenkitől megszabadulna, és tableteken keresztül intézné a rendelést, a fizetést és a kiszolgálást.

Egyszerűen robotokra cserélné az alkalmazottait a CKE gyorsétteremlánc vezérigazgatója – számolt be róla a HVG.

Az ihletet egy másik nemrég nyílt étterem adta, ahol a vendégek egy iPad kioszkon keresztül adják le rendeléseiket, aztán egy üvegfal előtt várnak arra, hogy az ételük elkészüljön. Persze azt egy hús-vér konyhai személyzet készíti el, de ők kvázi láthatatlanok, rajtuk kívül más nem dolgozik az étteremben.

Nos ezt a céget nézték meg anyavállalat fejesei, és rögtön vérszemet is kaptak, mondván ők ezt ki akarják próbálni. Nem titkolják azt a célt, hogy a személyzet ilyen módon történő csökkentésével tudnának lépést tartani a növekvő minimálbérrel. A másik indok természetesen a vevők egészsége, miszerint ha a bérköltségeket csökkentenék, olcsóbban tudnának egészséges ételeket árulni.

Bár sokan tartanak attól, hogy ha a kiszolgálás személytelenné válik, az inkább elriasztja a vendégeket, de Andy Puzder, a CKE vezérigazgatója szerint ez főleg az idősebbeket zavarhatja, az ezredforduló generációjának már egyáltalán nem gond, ha nem kell kommunikálnia senkivel azért, hogy megkapja a hamburgerét.

Az kérdés viszont megkerülhetetlen, hogy mit szólnak mindehhez a jelenleg is háromdolláros órabérért dolgozók, vagy hogy hosszú távon vajon milyen módon kárpótolja a gazdaság az automatizálás miatt munkanélkülivé válókat.