Így is drágább lehet az ingatlan

Kapcsolódó cikkek

Így is drágább lehet az ingatlan

Így is drágább lehet az ingatlan

kereskedelem

3 perc

Az európaiak 42 százaléka akár 50 000 euróval – mintegy 15 millió forinttal – is hajlandó lenne többet fizetni egy házért, ha az okoskonyhával van felszerelve – derült ki a Samsung és a YouGo közös kutatásából.

A válaszadók közül az olaszok és a spanyolok a leglelkesebbek: ezen országokban a megkérdezett lakosok 67 és 66 százaléka hajlandó többet fizetni egy ilyen felszereltségű ingatlanért. Ezzel szemben a németek csupán 33 százaléka és a britek 28 százaléka nyúlna mélyebben a zsebébe.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a Dolgok Internete technológia kiemelt jelentőséggel bír az otthonok tervezésekor. A megkérdezettek 61 százaléka gondolta úgy, hogy a technológia megkönnyíti és sokkal élvezetesebbé teszi a mindennapokat.

A mobiltelefonokkal összekapcsolható eszközök fontos szerepet játszhatnak abban, hogy miként takarítsunk meg némi időt az egyre hektikusabb életünkben. Tízből közel négy válaszadó szerint egy olyan fűtésrendszerrel, amelyet bekapcsolhatunk, mielőtt hazaérnénk, időt spórolhatunk meg. A kutatásban részt vevők 19 százaléka pedig azt emelte ki, hogy szeretne olyan hűtőt, amely üzenetben jelzi, ha például fogytán a tej. A főzéssel kapcsolatban háromból egy válaszadó vásárolna szívesen olyan sütőt, amelyben egyszerre két teljesen különböző fogást tud elkészíteni.

Lájkvadászat a konyhában

Egyre többen osztanak meg képeket az ételeikről az olyan közösségi csatornákon, mint az Instagram vagy Facebook, és ezzel párhuzamosan akár egyre jobb szakácsokká is válnak. Ráadásul a közösségi médiát használók 62 százaléka merít ihletet ezekből a fotókból ételkészítéskor, ugyanakkor a saját magunk által készített fogásokról kevésbé szívesen osztunk meg tartalmakat.

Európában ötből négyen, tehát a felhasználók 82 százaléka nem posztol az általa elkészített ételekről. Főzés közben a finnek bizonyultak a legaktívabbnak a közösségi felületeken: a megkérdezettek 67 százaléka használja a Facebookot, az Instagramot vagy a Pinterestet ételkészítéskor. A németek csaknem feléről mondható el ugyanez.

Másképp lett az otthonunk középpontja

A felmérés arra is rámutat, hogy napjainkban már nemcsak főzésre használjuk a konyhánkat. Európában ötből legalább egy fő végez tornagyakorlatokat heti rendszerességgel ebben a helyiségben. Emellett a megkérdezettek 25 százaléka irodának is használja a lakás ezen részét, ami gyakran nappaliként is funkcionál. Az emberek csaknem fele tölti szabadidejét olvasással, tévézéssel vagy játékkal a konyhában, míg 36 százalékuk innen intézi mindennapi ügyeit is. A Dél-Európában élő emberek közel háromnegyede (73 százalék) olvas vagy néz tévét ebben a helyiségben, míg a németek csupán 45 százaléka teszi ezt havi rendszerességgel.

A kutatással kapcsolatban Dan Harvie, a Samsung háztartási berendezések üzletágának európai igazgatója elmondta: „a lakóterek méretének átalakulása, a rugalmas munkavégzés elterjedése, valamint a közösségi és a több generációs együttélés megváltoztatják a konyha használatának módját. Ez a helyiség már nem csupán az ételek elkészítésére alkalmas, hanem az otthonunk középpontja is, ahol beszélgetni, dolgozni és még edzeni is lehet. Ennek köszönhetően egyre növekszik az igény az okoskonyhai technológiák iránt is”.