Így készülnek az internetezők a karácsonyra Az Árukereső felmérése szerint a megkérdezettek 85%-a első helyen az online vásárlás mellett tette le a voksát. https://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3279/articles/20171115181940/karacsony-e-kereskedelem.jpg

Így készülnek az internetezők a karácsonyra

2017. november 15. 20:15
3'
Az Árukereső.hu idén is megvizsgálta az internetezők ajándékozási terveit. A felmérésből kiderült, hogy a karácsony közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra. A virtuális polcok előnyeit kihasználva szeretnének a válaszadók sok ötletet merítve gyorsabban végezni és persze jól járni.

Átlagosan 6 embernek veszünk ajándékot

A válaszadók 87%-a elsősorban a legközelebbi családtagoknak (gyerekek, szülők, testvérek) tervez ajándékot vásárolni, amire átlagosan 7 ezer forintot szán. A legkevesebbet idén is a munkatársakra költenek, itt az ajándék átlagos értéke 2600 forint körül alakul.

Már a megfelelő ajándék kiválasztása sem egyszerű feladat

Töretlenül népszerű az e-kereskedelem

A webet böngészve ezért az internetezők a vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szétnéznek. Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők 2/3-a legalább három internetes forrásra fog támaszkodni.

Ráadásul a karácsonyi időszak kihagyhatatlan online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azok számára is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni.

Az ajándékokra átlagosan 35 ezer forintot szánunk

A tavalyihoz képest csaknem 14%-kal magasabb keret jól jelzi az év végi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását.

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a tévék vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.

Véleményekre alapozzuk a döntést

A világhálónak köszönhetően ma már szállást vagy épp az esti vacsora színhelyét is előszeretettel választjuk ki mások értékeléseit olvasva, nem csoda tehát, hogy ez a fajta vásárlói magatartás a hétköznapi vásárlásainkban is megjelent. A tájékozódás során az ár mellett megjelent szempontként a termék értékeléseinek áttekintése (94%), valamint a kiszemelt kereskedő megítélése (91%) is.

Az internetezők minimum két helyről fogják beszerezni az ajándékokat

A válaszadók 85%-a első helyen az online vásárlás mellett tette le a voksát. A magas arány ellenére azonban az online vásárlás nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét. Bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben pedig minden harmadik megkérdezett tervezi, hogy körülnéz.

A hatalmas kínálat azt is eredményezi, hogy az ünnepek előtt nagyobb figyelmet szentelünk az offline áruházak akciós, hirdetési újságjaira, hiszen az ajándékok kiválasztásának ezen módja adja a netes böngészések után a legtöbb ötletet. A felmérés szerint az internetezők 41%-a biztosan figyelemmel fogja kísérni az üzletek nyomtatott kiadványait is.

A figyelmébe ajánljuk:

Digitális fogyasztóvédelem a webshopokban

Számos olyan gyakori fogyasztóvédelmi hiba létezik, amely mellett a magyar webáruházak nem mehetnek el szó nélkül. Már csak azért sem, mert adott esetben ismételt jogsértésnél emelt összegű fogyasztóvédelmi bírságot kaphatnak.
Olvasson még a témában:

Távol-Keleten is kapós a magyar okoslégtisztító

Átlagosan naponta 20 ezerszer veszünk levegőt, és csak kevesen tudják, hogy a beltéri levegő sokszor szennyezettebb, mint kinti. Ráadásul időnk mintegy 90%-át a négy fal között töltjük. A magyar SOL-ONE erre a problémára kínál megoldást egy exkluzív dizájnnal bíró, okostelefonnal irányítható légminőség-javító eszközzel.

Emberi arcot ölt a technológia

Az Ericsson ConsumerLab a technológiai újítások korai befogadói körében végzett kutatást, amely alapján idén hetedik alkalommal adta közre a várható fogyasztói trendekről szóló jelentését.