Így sajtolható ki az IoT-ben rejlő profit

Így sajtolható ki az IoT-ben rejlő profit

Így sajtolható ki az IoT-ben rejlő profit

kereskedelem

3 perc

Az utóbbi néhány évben egyre felkapottabb Dolgok Internete mélyreható változásokat indított el a technológiai iparban, az új üzleti modellek segítéségével pedig valóságos kincsesbánya lehet a fejlesztések világa.

A modernizációs folyamat egyik legfontosabb eredménye, hogy a hagyományosan „buta” – tehát internetes kapcsolat nélküli – eszközöket is a világhálóra kötötték. Ez az egyedülálló innovációs hullám pedig kikövezte az utat a kis- és nagyvállalatok számára egyaránt, hogy egészen új és izgalmas üzleti modelleket hozzanak létre. 

Azok a márkák, amelyeknek a tevékenysége a múltban szigorúan csak egyetlen iparágra korlátozódott, kibővíthették felségterületüket a technológia világába, még abban az esetben is, ha az alaptermékeiknek nem sok közük volt ehhez a területhez. A hétköznapi tárgyak webre való csatlakoztatása, vagyis az Internet of Things megteremti annak a lehetőségét, hogy az egyes márkák több szektorban is megjelenjenek. Azon üzleti modellek, amelyek az IoT-t szem előtt tartva készültek, arra is képessé teszik a vállalatokat, hogy az eredeti szolgáltatásaikon és termékeiken túllépve, még több hozzáadott értéket közvetítsenek a fogyasztók számára.

Edzésprogram és gombokba kódolt márkahűség

Vegyük például az Under Armour nevű céget, amely elsősorban atléták számára gyárt olyan testhez álló ruhadarabokat, melyeknek darabja egy kisebb vagyonba kerül. A vállalat IoT felé való nyitására példa, hogy sikerült a tevékenységüket a technológiai szektorra is kiterjeszteniük azáltal, hogy fitneszkarpántokat dobtak piacra. Továbbá olyan weboldalakat hoztak létre, amelyeken a felhasználók rögzíthetik az elfogyasztott ételeket, a testsúlyukat, és ellenőrizhetik, hogyan haladnak a diétájukkal vagy az edzésprogramjukkal. 

Intézze el otthonról a nagybevásárlást!

De nézzük meg a nagyobb halakat a piacon; a világ egyik legnagyobb internetes kereskedője is beszállt a Dolgok Internetére épülő játékba. Az Amazon olyan „virtuális gombokat” is forgalmaz, amelyeket akárhol el lehet helyezni a lakásban, és ezt követően egy gombnyomással megrendelhetőek ilyen formában is a meghirdetett terméket.

Ha tehát valaki épp kifogy a sajtból és a makaróniból, elegendő csak a gombot megnyomnia, az új szállítmány a lehető leghamarabb megérkezik. Ez az Amazon számára újabb bevételi forrást jelent, hiszen az eladások volumene tovább növekedhet azáltal, ha ennyire egyszerű a bevásárlás. 

Az adat mögé rejtett kincs

A startup vállalkozások számára a Dolgok Internete olyan terület, amelyik szinte korlátlan virtuális potenciállal rendelkezik. Az IoT-nak rengeteg olyan – mindeddig érintetlen – területe van, amely felfedezésre vár, tehát egy innovatív startup könnyen megtalálhatja azt a piaci rést, amelyet érdemes lehet betölteni a kiugró profit reményében. 

Azok a cégek, amelyek annak a módját keresik, hogy építhetnék be mindennapi tevékenységükbe az IoT-technológiákat, most minden eddiginél több figyelmet szentelnek a startupoknak. A Dolgok Internete végül is az adatbányászok kincseskamrája, így azok a vállalatok, melyek arra építik fel üzleti modelljüket, hogy pénzre váltsák az összegyűjtött információkat, mindent megtesznek majd azért, hogy IoT-alapú megoldásokat vezessenek be. 

Forrás: ReadWrite.com