Külső légzsákkal lesz biztonságosabb a Nuro robotjárműve

Kapcsolódó cikkek

Külső légzsákkal lesz biztonságosabb a Nuro robotjárműve

Külső légzsákkal lesz biztonságosabb a Nuro robotjárműve

kereskedelem

2 perc

A harmadik generációs változat akár 70 kilométer per órás sebességgel is tud majd az önvezető csomagszállítás során közlekedni.

A Nuro még 2018-ban kapott támogatást első robotjárművének fejlesztéséhez. A második prototípust a következő évben mutatták be, és a cég azóta is fokozatosan halad előre. Legutóbb például az amerikai 7-Eleven kereskedelmi lánccal kötöttek együttműködési megállapodást, hogy autonóm kiszállítási szolgáltatást indíthassanak Kaliforniában.

Habár utóbbihoz a Prius hibrid flottáját veszik majd igénybe biztonsági sofőrökkel, várhatóan hamarosan a sofőr nélküli R2-es járműveket is bevetik majd. Most pedig bemutatták harmadik generációs minijárgányukat is.

Részleteket egyelőre nem közöltek, de az valószínűnek tűnik, hogy az új járművek a jelenleg közlekedő robotautókkal megegyezően ugyanazt a LiDAR-t, radart, 360 fokos kamerát és ultrahangos szenzortechnológiát fogják használni. Az új szállítóeszköz azonban képes lesz saját szenzorrendszerének tisztítására is.

Ráadásul elődjénél gyorsabban – legfeljebb 72 kilométer per órás sebességgel – tud majd közlekedni. Ugyanakkor gyalogosok közelében vélhetően lassabban gurul majd. Ha pedig netalán mégis frontális ütközés következne be egy gyalogossal vagy kerékpárossal, akkor – egy leginkább matracra emlékezetető – azonnal kinyíló külső légzsák tompítaná a karambol erejét.

A Nuro kiemelte, hogy flottáját 100%-ban megújuló, texasi szélerőművekből származó energiaforrásból üzemelteti. Illetve, hogy maguk a járművek is a szigorú, környezetvédelmi célú beszerzési és ellátási lánc szabványoknak eleget tévő anyagokból készülnek.

A raktérben akár 24 csomag, összesen több mint 226 kilogramm súlyú élelmiszer is elfér (az R2-ben 18 csomagnak van hely). A moduláris egységeik pedig meleg vagy hideg ételek, élelmiszerek kiszállítására is alkalmasak. A vásárlók egy nagyméretű érintőképernyőn keresztül kapcsolódhatnak a robotjárgányhoz.

A Nuro tavaly jelentette be, hogy új gyártóüzemet és tesztpályát épít Nevada déli részén. Most pedig a BYD North America-val léptek partnerségre, hogy globális forrásból beszerzett hardverelemeket állítsanak össze a járműplatformokhoz Kaliforniában és Nevadában, valamint több tízezer robotautót gyártsanak le.

Forrás: