Látványosan bővül a viselhető eszközök piaca
Látványosan bővül a viselhető eszközök piaca
2018. január 23.
A tavalyi harmadik negyedévben az előző évhez képest 7,3 százalékkal több viselhető kiegészítőt adtak el világszerte – közölte az International Data Corporation (IDC).
A leszállított 26,3 millió darab mögött konzisztens növekedés figyelhető meg, és ezen belül is különleges az úgynevezett „intelligens” – vagyis egy harmadik fél applikációit futtatni képes – viselhető eszközök növekedése.
A vizsgált negyedév első helyét holtversenyben a Fitbit és a Xiaomi szerezte meg egyenként 3,6 millió eladott darabbal (ez nagyjából 13,7%-os piaci részesedést jelent), őket követi az Apple 2,7 (10%), a Huawei 1,6 (6%) és a Garmin 1,3 (5%) milliós eladásával. Fontos megjegyezni, hogy a csúcsidőszaknak számító karácsonyi eladási számok ebben az elemzésben még nincsenek benne, az időszak összesítésére még várni kell.
Újra kapósak lehetnek a viselhető kiegészítők
Ramon T. Llamas, az IDC témával foglalkozó kutatási menedzsere szerint a piacot a vezető gyártók egyszerű, vagyis harmadik fél applikációjával nem működő készülékei segítettek megalapozni, most pedig, ahogy a vevők igényei és elvárásai változnak, egyre inkább a többfunkciós viselhető eszközök válnak hangsúlyossá.
A Canalys novemberi adatai alapján arra hívja fel a figyelmet, hogy az Apple – köszönhetően az Apple Watch Series 3 piacra dobásának – visszaszerezte az első helyet. A cég elemzője szerint a tavalyi harmadik negyedévben az almás vállalat mintegy 800 ezer, mobilinternet-kapcsolatra képes okosórát adott el, és ezzel is bebizonyította, hogy mindenképpen van igény az ilyen típusú eszközökre is.
Eközben pedig feljövőben van a kínai piac is, amely idén valószínűleg lekörözi a viselhető eszközök amerikai piacát, állítja az eMarketer. A Drum által közzétett jelentés szerint Kína lakosságának 21 százaléka, azaz mintegy 150 millió ember visel majd az Apple Watch-hoz hasonló okosórát, míg az amerikaiaknak csak 20,4 százaléka.
Forrás: IoT Tech News