Luxus és technológia: jönnek az intelligens ékszerek

Luxus és technológia: jönnek az intelligens ékszerek

Luxus és technológia: jönnek az intelligens ékszerek

kereskedelem

3 perc

Egyre több vállalkozás hajlandó pénzt fordítani arra, hogy dekoratív ékszerkollekciójának darabjait intelligens technológiákkal ötvözze.

Bár ez a terület még csak gyerekcipőben jár, egyre több jel utal arra, hogy a szektor növekvőben van. A neves kockázatitőke-társaság, az Andreessen Horowitz nemrég jelentette be, hogy 5,1 millió dollárt (vagyis körülbelül 1,4 milliárd forintot) fektet be a Ringly nevű startup vállalkozásba, amely okosékszerek tervezését tűzte a zászlajára.

Hová tart a viselhető technológia? >>A beruházást a cég többi között a Highline Ventures, a PCH és a First Round Capital befektetési társaságokkal közösen hajtja végre.

A Ringly egyike azoknak az induló cégeknek, amelyek az ékszereket innovatív technológiákkal ötvözné, azzal a szándékkal, hogy a kiegészítőket divatossá és láthatatlanná tegye. Természetesen a viselhető rész lenne egyedi formatervezésű, a technológia pedig láthatatlan.

A hordható okoseszközöket ugyanis számtalan kritika éri, hogy a divatra érzékeny fogyasztók számára a jelenleg a piacon lévő termékkínálat egyszerűen vállalhatatlan. Sokan támadták például a Google Glass okosszemüvegét, a projektet egyébként nemrég állította le a vállalat, a döntés hátterében a nem igazán trendi megjelenés mellett a csillagászati árak is közrejátszhattak.

A Ringly ékszerkollekciója elsősorban a női vásárlókat hódítaná meg

A cég első körben egy csúcstechnológiával ellátott aranygyűrűvel lépett a színre. Az ékszert féldrágakővel díszítették, és finoman rezeg, illetve fényjelzésekkel is figyelmeztet, hogyha a viselője telefonhívást vagy üzenetet kapott. Az innovatív technológia részeként a tulajdonos Bluetooth-kapcsolaton keresztül személyre szabott értesítőket is fogadhatna az okostelefonján. Ez a megoldás egyébként hasonlít a Cuff, a Kovert Designs és a MEMI által alkalmazott gyakorlathoz, de olyan híresebb divatcégeknél is megtalálható, mint a Case-Mate-tel partnerséget kötő Rebecca Minkoff.

Az egyelőre biztosan látszik, hogy az intelligens ékszerek piacán bőven akad még tennivaló. Ha azonban az egyedi formatervezés képes igazi stílussal, illetve hasznos funkciókkal ellátni az ékszereket (mert lássuk be, a fogyasztók akkor is szeretnének kiegészítőket viselni, hogyha azok nem épp „okosak”), akkor a piac robbanásszerű növekedés elé nézhet. Bár ma még csak ennek a folyamatnak az első lépéseit látjuk, de az Andreessen Horowitz nagyvonalú beruházása jól példázza a befektetők érdeklődését vagy akár elkötelezettségét ebbe az irányba.

Divat és sport? Nézze meg, mit alkotott Ralph Lauren >>A kockázatitőke-társaság erőfeszítéseit emellett jól kiegészítik a TAG Heuer és a Ralph Lauren luxuscégek törekvései, amelynek részeként meglévő termékeiket látják el intelligens megoldásokkal. Ez is azt támasztja alá, hogy az ékszer- és a divatvállalatok egységesen ebbe az irányba tartanak. A szakértők jóslatai szerint az idei évben nem ez lesz az utolsó bejelentés ékszerpiaci beruházásokról.

Ahogy arról korábban már hírt adtunk, a Swarovski januárban jelentette be, hogy luxusigényre szabott fitneszkiegészítővel lép piacra. Az egyedi ékszereivel hírnevet szerző vállalkozás a MisFittel közösen olyan aktivitásmérőket alkotott, melyek egy kristályberakásos karkötőhöz hasonlítanak.

A tokiói TSLJ „One” nevű kollekciójában lévő gyűrűk és nyakláncok pedig az egyedi kivitelezés mellett emlékek és személyes adatok tárolására is alkalmasak. A tavalyi rangos londoni innovációs kiállítás és vásár, a Wearable Technology Conference and Expo fődíját továbbá a Kiroco interaktív ékszerei nyerték el. Az intelligens nyakláncok és karkötők NFC-kommunikáció révén kapcsolódnak az okostelefonokhoz, és személyre szabott üzeneteket lehet velük küldeni, de akár videókat és fotókat is fel lehet tölteni.

Forrás: Bionicly