Magyarországra jöhetnek a humanoid robotok

Magyarországra jöhetnek a humanoid robotok

Magyarországra jöhetnek a humanoid robotok

kereskedelem

2 perc

A Netlife Robotics bejelentette, hogy a Pepper robot és a hozzá kapcsolt hazai fejlesztésű know-how segítségével szeretné megteremteni a jelenleginél sokkal kellemesebb ügyfélélmény alapjait.

A legkorszerűbb mesterséges intelligenciával és hangfelismerő technológiával rendelkező Peppert a világon már sok helyen, elsősorban szállodákban, repülőtereken, üzletekben foglalkoztatják.

A robotot eredetileg a japán Aldebaran Robotics, majd a SoftBank Robotics cégek fejlesztették azzal a céllal, hogy hidat teremtsen az emberek és szolgáltatások között, kellemesebbé tegye a mindennapi ügyek intézését.

Ennek megfelelően Peppernek számos verziója létezik már, például egy műszaki, számítástechnikai boltban szakértő, utazási irodában repülőjegy-foglaló, vagy éppen szállodai portás, akinél be és ki lehet csekkolni. A robot tud taxit hívni, és helyeket ajánlani, de akár okosotthon-vezérlő is lehet.

A Netlife Robotics fejlesztési tervei szerint Pepper tipikusan bankok, közművek, közszolgálati ügyfélpontok személyes ügyintézést igénylő részén könnyíti majd meg az ügyfelek dolgát. Olyan feladatok megoldására lesz hasznosítható, amikor gyakran ismétlődő, viszonylag jól meghatározható tevékenységet kell elvégeznie.

Funkcionálisan alkalmas lesz például online kérdőív kitöltésére, aktuális információk közlésére, jegykiadó automaták elvén sorszám kiosztására, időpont foglalásra stb. A vállalat célja, hogy a robot az ügyfelekkel úgy kommunikáljon, ahogy az a legtermészetesebb az ember számára.

Pepper jelenleg 12 nyelven beszél, amelyek között nincs még ott a magyar nyelv. A Netlife Robotics párhuzamosan dolgozik a magyar és az angol nyelvű verzión, mivel az új ügyfélszolgálati megoldást nemzetközi színekben szeretnék elsősorban használni, és a magyar piac is nagyon fontos számukra.