Marketing okosan: technológiai hajsza a vevők után

Kapcsolódó cikkek

Marketing okosan: technológiai hajsza a vevők után

Marketing okosan: technológiai hajsza a vevők után

kereskedelem

3 perc

A marketing az egyre meghökkentőbb technológiák révén napjainkban a szemünk előtt alakul át. Pár év alatt megtízszereződött a „martech” szolgáltatók száma, amelyek mesterséges intelligenciával és kiterjesztett valósággal célozzák a fogyasztókat. Íme, 7 marketingtechnológiai trend, amely 2019-re várható.

1. A legfontosabb változás: a közönség

2025-re a munkahelyi környezet 75%-át a milleniumi és a Z generáció fogja alkotni. Ezeknek az embereknek a döntéseit háromszor erősebben befolyásolja a közösségi média, mint az előttük született generációkét. 50%-uk úgy érzi, nem tudna a YouTube nélkül élni. Az új generáció azonban nem szólítható meg sem a régi csatornákon, sem a régi technológiákkal. Az új trend: a teljes alkalmazkodás a vásárlóhoz – emelte ki Dr. Kádas Péter orvos, közgazdász, befektető, a 7digits growth marketingügynökség egyik alapítója, a 7blog.hu online marketing blog társalapítója.

2. Mikro-momentumok

Az alkalmazkodás első lépése belátni, hogy a fogyasztó egyszerűen nem képes több információt befogadni – egy átlag amerikai vásárló így is napi 3,5 órát tölt a telefonjával babrálva. Vásárlási döntéseit az az átlag napi 150 mikro-momentum fogja meghatározni, amikor pillanatnyi érdeklődése tárgyára fókuszál. A vállalati oldalnak érdemes volna ugyanezt tennie.

3. Hangalapú keresés

Már idén is több mint havi 1 milliárd keresést indítottak hangutasítással a felhasználók. Szakértők szerint 2020-ra az összes keresés fele lesz hangalapú. A szakértő szerint azok a cégek, amelyek nem optimalizálnak a „hangos” keresésre, hasonló arányú organikus forgalomcsökkenést lesznek kénytelenek elkönyvelni.

4. Mozgókép trendek

Részben az élményfaktor, részben a videós tartalmakra jellemző hosszabb figyelmi ablak okán a mozgókép jelentősége a következő években is nőni fog. Sőt, kiegészülhet olyan új technológiákkal, mint az élő videóközvetítés, a kiterjesztett valóság vagy akár a komplex tárgyak felszínére történő vetítésre alkalmas videomapping.

5. ABM

Elsősorban a cégek közötti, B2B-szektort érintő újdonság a mély perszonalizáció és a személyre szabott kommunikációt lehetővé tevő Account-based Marketing (ABM) további erősödése. Mivel az újabb generációk hozzászoktak a személyre szabott vásárlási élményekhez, ma már ugyanezt várják el a business-to-business környezetben is. Az ABM a birtokolt, a szerzett és a fizetett média, valamint a vásárlói élmény összhangját megvalósítva válthatja le az e-mail marketing megoldásokat – költségei miatt egyelőre még jellemzően inkább nagyvállalati környezetben.

6. Kiterjesztett valóság

Az évek óta fejlődő, több zsákutcát is túlélő „augmented reality” 2019-ben nagy áttörés helyett csendes evolúcióval marad a jövő legizgalmasabb ígéretei között. Míg a kiterjesztett valóságnak egyelőre jóval kevesebb szerep jutott a mindennapokban, nem lehetetlen, hogy 2019-ben az ipar digitális transzformációjának részeként folytatja világhódító útját.

7. Mesterséges Intelligencia

Az online marketingben már ma is használatosak mesterséges intelligenciára épülő megoldások, melyek előre megjósolják egy potenciális vásárló költését, vagy egy üzleti partner érdeklődésének várható értékét. A marketing által termelt hatalmas adatmennyiségek hasznosítását az Artificial Intelligence (AI) sokkal gyorsabban és hatékonyabban oldja meg. Szakértők szerint az elkövetkezendő évek nagy gazdasági vízválasztója lesz, hogy mely cégek lesznek képesek ezt kihasználni.

Változó prioritások

Maga a régi típusú értékesítéstámogatásra szakosodott marketing cégen belüli szerepe is elképzelhetetlen ütemben változik. A legdinamikusabban fejlődő amerikai társaságok 89%-a vásárlói élményhez igazította a marketing csapat összetételét.

Az adatközpontúság nemcsak a vásárlók akvizíciójának menetét változtatja meg, hanem szép lassan mindent átalakít az adatokra támaszkodó vállalatokon belül. Ahogy a marketing a piacról szerzett adatok révén egyre inkább elkezd együtt lélegezni a vásárlókkal, az adatvezérelt szemlélettel dolgozó marketingeseknél mintegy melléktermékként csapódnak le olyan, a társaság szempontjából kritikus adatok, mely más részlegek hatékonyságát is növelhetik – összegezte Kádas Péter.