Menőbb QR-kódokkal aratna az Alibaba

Menőbb QR-kódokkal aratna az Alibaba

Menőbb QR-kódokkal aratna az Alibaba

kereskedelem

3 perc

A kínai e-kereskedelmi óriás vizuális QR-kódok bevezetését tervezi.

Az Alibaba jelentős – bár nem számszerűsített – pénzösszegeket fektetett be egy izraeli startup cégbe, amely főleg vizuális QR-kódok fejlesztésével igyekszik betörni a piacra.

Az e-kereskedelmi óriás egyébként tavaly ősszel került az érdeklődés középpontjába, amikor a New York-i tőzsdén egészen 100 dollárig szaladt a részvényeinek árfolyama a debütáláskor. A kínai vállalat így 21,8 milliárd dollárhoz jutott azzal, hogy értékesítette a 13 százalékos tulajdoni hányadot megtestesítő, 320 millió darabos pakettjét. Amerikában ez lett az eddigi legnagyobb tőzsdei kibocsátás. Az internetes kereskedelem globális piacvezetőjeként ismert Alibaba ezzel egy csapásra a 23. legértékesebb tőzsdei vállalattá nőtte ki magát az Egyesült Államokban. A vállalat legfrissebb gyorsjelentése viszont csalódást okozott a befektetőknek, és ez a részvényárfolyamra is rányomta bélyegét.

Fekete-fehér üzlet

A cég ezúttal a „vizuális” QR-kód technológiát fejlesztő Visualead startup céggel lépett együttműködésre, amelynek megoldásait tavaly májusban már a RenRen kínai közösségi oldal is átvette. A két vállalat stratégiai szerződést is kötött, így biztosítva jogot az Alibabának a Visualead szabadalmainak és technológiáinak a teljes körű használatára.

Szívesen olvasna még QR-kódokkal kapcsolatos fejlesztésekről? Banki "okosfiók" - mindent az ügyfelekért >>Ha valaki nem járatos még a QR-kódok technológiájában, annak érdemes tudni, hogy egy kétdimenziós vonalkódról – lényegében pontkódról – van szó, amelyet a japán Denso-Wave cég fejlesztett ki 1994-ben. Nevét az angol Quick Response (=„gyors válasz”) rövidítésből kapta, utalva a gyors visszafejtési sebességre és a felhasználó által igényelt reakcióidőre.

Egyik fő előnye, hogy bármely irányból készülhet róla fotó és szkennelt kép, nem kell törődni a kód helyes tájolásával. Ez azért lehetséges, mert a vonalkód megfejtésére szolgáló programok a három sarokban elhelyezett jellegzetes, az összes QR-kódban meglévő minta alapján el tudják dönteni, melyik irányban kell a kód pontjait értelmezni.  

A Visualead számítógépes látványvilága, illetve a készülékeket tanító programja lehetővé teszik, hogy valamennyi fotó, profilkép, animáció vagy akár videó az eddigieknél szebb, illetve hatékony vizuális QR-kód formájában jelenjen meg. Az így létrejövő kódolást ezt követően bármelyik QR-leolvasóval könnyedén be lehet szkennelni – magyarázta az izraeli cég közleményében. A Visualead eddigi tapasztalatai alapján a fogyasztók négyszer szívesebben olvassák be a vizuális QR-t, mint a hagyományos, fekete-fehér változatot.

NFC-főváros lehet Barcelona >>A startup egyébként az Alibaba-csoport beolvasható kódokkal foglalkozó technológiai szolgáltatójával, a Mashangtao-val kötött szorosabb partnerséget. Az együttműködés legfőbb célja, hogy Kína két legnagyobb, online vásárlásokat biztosító platformját, a Taobao Marketplace-t, illetve a Tmall.com-ot is ellássák innovatív és formabontó megoldásokkal. A Mashangtao nemrég már igénybe vette a Visualead technológiáját, így kereskedőik már az izraeliek megoldásával hoztak létre QR-kódokat.

„A fejlesztésekben úttörő szerepet játszó Visualeaddel kötött partneri kapcsolat a következő logikus lépés azon az úton, amellyel javítani próbáljuk a fogyasztók elkötelezettségét a mobil platformok iránt” – mondta Zhang Kuo, a Mashangtao igazgatója. A cégvezető arra számít, hogy az együttműködés jól kiegészíti majd a mobil marketinges programjukat, és fokozottabban ki tudják használni az úgynevezett O2O (online-to-offline) megoldásokban rejlő lehetőségeket a távol-keleti országban.

Forrás: NFC World+ / Nol.hu / Wikipédia