Merre tart az M-kereskedelem?

Merre tart az M-kereskedelem?

Merre tart az M-kereskedelem?

kereskedelem

2 perc

A mobil-kereskedelem egyre nagyobb jelentőséggel bír a kiskereskedelemben és a szolgáltatóiparban.

Maga az m-kereskedelem kifejezés 1997-ben született, Magyarországon pedig négy évvel később valósult meg az első ilyen tranzakció. A mobil-kereskedelem azt a folyamatot jelöli, amikor a felhasználó mobiltelefonon keresztül rendezi a vásárlását. Definíciója szerint bármilyen, hálózat nélküli technológia segítségével lebonyolított vásárlás idetartozik.

Az első lépések óta eltelt bő 20 évben sokat fejlődött, hogy a vevők miként használják információszerzésre telefonkészülékeiket, mielőtt döntenek a vásárlásról. Sőt, a mobiltárcák is egyre népszerűbb megoldásnak számítanak az online fizetés során.

A sikeres weboldal csakis mobilbarát lehet

A keresések 80 százaléka már mobileszközön zajlik, és évről évre nő azoknak a vásárlóknak az aránya, akik online beszerzésre asztali gépük helyett a telefont választják. Az okostelefonon bonyolódó vásárlás történhet applikációkon keresztül például Apple Pay-jel vagy Android Pay-jel fizetve. Majd ezt követően indulhat a szolgáltatás letöltése, ahogy az tipikusan a letölthető zenékre jellemző, vagy a vásárolt áru később fizikai valójában is megérkezik.

A mobil-kereskedelem során fizetésre a vevők PayPal-t és alternatíváit is használhatják: ilyenek például a Stripe, a Square, a World Pay vagy Magyarországon a Simple. Az IT Pro összegzése szerint ebbe a kategóriába tartozik az is, amikor a vevő ugyan boltban vásárol, de érintésmentes technológiával (NFC) fizet az áruért vagy a szolgáltatásért.

Napjainkban a kereskedők számára már elengedhetletlen a weboldaluk különböző mobileszközökre való optimalizálása. A Google már a mobil megjelenéseket vizsgálja először, utána tér csak rá az asztali verziókra. A kereskedelmi vállalkozásoknak azt is fontos tudniuk, hogy miként használják a vevőik okostelefonjukat, miközben navigálnak az oldalon, hogyan helyezik kosárba a termékeket, és hogyan mennek végig a véglegesítés egyes lépésein.

A cikk következő részében az m-kereskedelem piaci trendjeivel és a szükséges technikai változásokkal foglalkozunk.

Forrás: