Mesterséges intelligenciát vet be a Walmart
Mesterséges intelligenciát vet be a Walmart
2018. december 03.
Az amerikai kiskereskedelmi óriás is kísérletezik az innovatív technológiákkal.
A New York-i Levittownban megvalósuló fejlesztéssel a kiszolgálást szeretnék hatékonyabbá tenni, valamint növelni kívánják az ügyfélélményt. A mesterséges intelligenciát (artificial intelligence – AI) a raktárkészlet ellenőrzésénél veszik igénybe, hogy segítségével proaktív módon tölthessék fel a kifogyófélben lévő árucikkeket.
A projektet a Kepler belső csapat irányítja, a vállalat elképzelése szerint az AI-nek köszönhetően a bevásárlókocsik „mozgása” is jobban követhető majd, és rögtön látszik az is, ha az adott áru nem a megfelelő polcon foglal helyet.
Korábban napvilágot láttak olyan hírek is, hogy a Kepler-projekt keretében alakítanak ki az Amazon Go-hoz hasonló „okos”, önkiszolgáló pénztárgépes üzleteket. A Kepler azonban másról szól, és ez a fejlesztési program a Levittown-i áruházban kialakított AI laborra vonatkozik. Ugyanakkor a vállalat természetesen tervezi a további innovatív megoldások integrálását is.
A mostani újítást a gyakorlatban még nem vezették be, de az új technológia megfelelő tesztelésének céljából megkezdték már a kapcsolódó hardverek, szoftverek és egyéb szükséges eszközök telepítését.
A Walmart egyébként raktáráruházi partnerével, a Sam’s Clubbal közösen olyan új koncepciókat tesztel, mint például a mobilpénztár, a készletkezeléshez kapcsolódó kamerarendszer vagy az elektronikus árucímke. Sőt, úgy tudni, hogy Dallasban nyílik meg a lánc első kassza nélküli üzlete – szintén a Sam's Club együttműködésével.
Forrás: