Milyen a modern webshop? Tippek az e-kereskedelemhez

Milyen a modern webshop? Tippek az e-kereskedelemhez

Milyen a modern webshop? Tippek az e-kereskedelemhez

kereskedelem

24 perc

A rohamosan fejlődő technológia mellett a fogyasztók is egyre magasabb igényeket támasztanak a webáruházakkal szemben. Ezekkel a változásokkal pedig a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozásoknak is lépést kellene tartaniuk.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

Ha 5 éve még modernek számított a webshopja, akkor az ma már szinte biztos, hogy elavult, és nem éppen vevőcsalogató honlap. „Sok esetben a régi programok fejlesztgetése helyett olyan új rendszer bevezetése szükséges, amely például felhasználói élményeket is nyújt, valamint a háttérben a cég ügyviteli rendszerét és az online értékesítést is összekapcsolja” – javasolja Magyari Zsombor gazdasági informatikus, aki hozzátette: egy modern webáruház bevezetése messze nem akkora feladat, mint a vállalatirányítási információs rendszerek (ERP) kiépítése.

Néhány tipp, hogy az online bolt fejlesztésénél milyen szempontokra érdemes figyelni:

  • Az érdeklődő hogyan választhatja ki a termékeket?
  • Milyen szűrőkategóriák segítik ebben?
  • A konkrét árucikkhez hány kattintással tud eljutni?
  • A vásárlási folyamat mennyire bonyolult? Hány ponton akadhat el az érdeklődő?
  • Valóban az összes adatra szükség van, amit a vásárlónak az űrlapon meg kell adnia?
  • Milyen fizetési és szállítási megoldásokat biztosít a webáruház? Az online fizetés és házhoz szállítás természetesen alapkövetelmény.

Növelje a bevételét személyre szabott ajánlatokkal!

A szakértő szerint érdemes modern vásárlásösztönző lehetőségeket is beépíteni a rendszerbe. Például az „elhagyott kosár” funkció automatikusan elmenti az érdeklődő által összeválogatott termékeket, és néhány nap múlva – amennyiben már regisztrált az oldalon – küld egy emlékeztető e-mailt számára. Hasonló ösztönzés lehet, ha a vevők által sokszor megnézett árucikkekre idővel egyedi akciót is felkínál a rendszer.

A felhasználói élmény növeléséhez mondhatni, kötelező lépés a mobilra, táblagépre optimalizálás, vagyis a reszponzív webdesign kialakítása is.

Hallgassa meg a beszélgetést!