NFC a palackban

NFC a palackban

NFC a palackban

kereskedelem

3 perc

Újabb alkoholgyártó döntött úgy, hogy technológiai újítással dobná fel a termékét.

A Near Field Communication különféle szabványok összessége, kis hatótávolságú, kétirányú kommunikációt tesz lehetővé. A francia Rémy Martin NFC-egységgel ellátott konyakosüvegén a fogyasztók ellenőrizhetik majd a termék valódiságát, és hogy korábban már kinyitották, illetve visszazárták-e az üveget. Az innovatív megoldás marketingcélokat is szolgál, így a vásárlók ezen keresztül is kaphatnak különleges ajánlatokat.

„A működés egyszerű: az okostelefont az üveg fölé kell tartani, és ekkor a korábban letöltött Rémy Martin alkalmazás azonnal jelzi, hogy a palack valódi-e, illetve azt is mutatja, ha esetleg korábban felnyitották” – részletezte az NFC-specialista platformszolgáltató, a Selinko.

Amikor a fogyasztó kinyitja az üveget, az NFC-t tartalmazó egység eltérő jelet bocsát ki. Felbontás után az applikáció azt is jelzi a mobilon, hogy az üveg éppen zárt vagy nyitott állapotban van-e. Ezen kívül a vásárló hűségprogram keretében pontokat is gyűjthet az üveg ismételt „érintésével”.

A fejlesztők szerint ez az úttörőnek számító technológia az útleveleknél, illetve a bankkártyáknál használt megoldásokkal megegyező szintű biztonságot garantál.

Jó bornak sem árt az „okos” cégér

Az androidos telefonokra letölthető alkalmazás ősztől lesz elérhető, egyelőre Kína néhány „izgalmasabbnak” titulált szórakozóhelyén, a szélesebb körű értékesítés későbbre várható.

Augustin Depardon, a Rémy Martin ügyvezető igazgatója szerint a vállalat így közvetlenül kommunikálhat a fogyasztókkal, akik a mai összekapcsolt világban már gyakorlatilag minden területen elvárnak valamilyen pluszt. 

Forrás: NFC World+