Okosmegoldások csábítják a boltba a vevőket

Okosmegoldások csábítják a boltba a vevőket

Okosmegoldások csábítják a boltba a vevőket

kereskedelem

3 perc

A kereskedők újra és újra átgondolják, hogy mivel dobhatják fel üzlethelyiségüket. A technológiai fejlesztések korábban elérhetetlen lehetőségeket is tartogatnak e téren.

Eljött végre az RFID forradalom ideje?

Az okostechnológia az ellátási lánc hatékonyságát is javíthatja. Az árukészlet megfelelő menedzselése, a leltározási folyamat elengedhetetlen egy bolt működéséhez. A rádióazonosítást jelentő RFID-technológia pedig sokat segíthet ebben, hiszen ennek révén folyamatosan követhető az adott termék útja, nincs szükség arra, hogy az alkalmazottak kézzel szkenneljék, hosszasan ellenőrizzék az egész készletet.

Változó vásárlói igényeket szül a technológiai fejlődés

A szélesebb körű elterjedéshez hozzájárulhat, hogy a technológiához kapcsolódó költségek az utóbbi évben drasztikusan csökkentek: míg 2003-ban egy RFID-címke ára körülbelül egy dollár volt, addig manapság ez 10 cent körül mozog.

A Macy’s amerikai lánc például azt tervezi, hogy 2017 végéig minden egyes bolti terméküknek lesz ilyen azonosítója. Melanie Nuce, a GS1 US ruházati és általános kereskedelmi alelnöke pedig azt vázolta az októberi, New Yorkban tartott konferencián, hogy a rádióazonosítással történő leltározás bevezetését követően több mint 200%-kal emelkedtek a vállalat eladásai.

Az RFID Journal adatai szerint az átlagos 65% helyett több mint 95%-osra növelhető a készletnyilvántartás pontossága ezzel a technológiával. Sőt, Nuce azt is elmondta a Forbes-nak, hogy a leltározási sebesség 12-18 ezer darab közé tehető óránként, míg a kézi készletellenőrzésnél ez a szám csupán 250 darab.

Mi a helyzet a hagyományos boltokkal?

Ahogy az üzletek forgalma csökken, úgy fordulnak a kereskedők egyre inkább az online lehetőségek és a Dolgok Internete (IoT) felé. Ez azért kiemelten fontos, mert az eladások több mint 90%-a továbbra is a boltokban zajlik, így ott olyan élményeket és szolgáltatásokat kell biztosítani a vásárlók számára, amelyekhez az e-kereskedelem révén nem juthatnak hozzá.

Márpedig az Internet of Things által itt is egészen új dimenziók érhetők el. A Sephora (az Egyesült Államokban és Nyugat-Európa számos országában megtalálható francia parfüméria) például különféle intelligens megoldásokkal kíván új típusú vásárlási élményt nyújtani a vevőiknek. Az újabb üzleteik úgy kerültek kialakításra, hogy „tanítsanak, inspiráljanak és a játék élményét nyújtsák” olyan megoldásokkal, mint például a Beauty Workshop-ok.

A boltokban található Beauty Board-ok célja pedig az, hogy interaktív, online kijelzőként hasznos tartalmakkal segítség a vásárlás folyamatát.

Borvásárlás okosan

A németországi BASF borszaküzletben a vásárlóknak tableten kell megadniuk az általuk preferált ízeket, ez alapján pedig felvillanó digitális polcok jelzik az ezeknek megfelelő italokat, valamint a kiválasztott borokról külön tájékoztatás is kérhető. Ezzel pedig nemcsak személyre szabott élményben lehet része az üzletbe betérőknek, de könnyebben is dönthetnek.

Így lehet finomabb bor – akár percek alatt

Ráadásul a kereskedő is több adathoz juthat, mérhetővé válik például, hogy melyik palacknál időzött a legtöbbet a vásárló, mennyi ideig nézegette az adott borfajtát, de az is kiderül, hogy elolvasta-e a rövid leírást – mondta Jamie Anderson, a digitális borpolcok fejlesztéséért felelős SAP Hybris marketingigazgatója és alelnöke. Ezekkel a megoldásokkal könnyebbé válhat a fogyasztók elérése, a megfelelő felcímkézéstől kezdve az akciókig számos folyamat egyszerűbben kidolgozható és hatékonyabbá tehető.

A Dolgok Internete megoldásai jól szemléltetik, hogy miként növelhető, illetve mérhető a valós időben történő „betekintés” révén akár másodpercek alatt a vásárlói élmény, így csökkenthet a súlya a hónapokig tartó, késleltetett eredményeket felmutató piackutatásoknak.

Forrás: Forbes