Okosotthon: mikor lehet divathullám belőle?

Okosotthon: mikor lehet divathullám belőle?

Okosotthon: mikor lehet divathullám belőle?

kereskedelem

2 perc

Az egyik katalizátor a smart home elterjedésében a Bluetooth lehet.

Az okosotthonok kialakítása már több éve elkezdődött, a szektor kiegyensúlyozottan növekedik, a forradalmi áttörés azonban még nem következett be. Vajon mire van szükség ahhoz, hogy ez a növekedés is akkora méreteket öltsön, mint ami az okostelefonok vagy a tabletek piacán látható?

Ágazati szakértők szerint ehhez divathullámra lesz szükség, és arra, hogy pár év alatt mindenki megismerje az új lehetőségeket. Fontos az eszközök használata és a megfizethető ár is. Az egyik katalizátor ebben a folyamatban a Bluetooth lehet, ugyanis az elmúlt években a kapcsolódó eszközök száma rohamos ütemben növekedett, és a hatótáv is megugrott.

Az IHS (Information Handling Services) globális információs vállalatként az elmúlt években több olyan Bluetooth Smart eszköz piacra dobásában is közreműködött, amelyek segítik a M2M-iparág és az IoT világának az elterjedését. Ebbe beletartoznak az egészségügyi, fitnesz hordozható eszközök, különböző elektronikai termékek és persze az okosotthonok háztartási gépei is.

Alacsony energiafogyasztású technológiaként, a Bluetooth Smart már bármilyen eszközt összekapcsol a mobilokkal és tabletekkel, köszönhetően az operációs rendszereket gyártó cégek együttműködésének. Az IHS Technology egyik elemzője, Lee Ratliff szerint nem véletlen, hogy az összes nagy mobil eszközöket gyártó vállalat támogatja a Bluetooth előretörését. Elmondása szerint ez a megoldás egy olyan láthatatlan fogyasztói élményt és lehetőséget hoz létre, amelyhez nincs szükség központok (hubok) és közvetítő eszközök bevonására.

Az egyik legegyszerűbb példa lehet a zenehallgatás

Egy 10-15 dollárért vásárolt termékkel már nem kell a hangfalhoz fizikailag kapcsolódni. A Bluetooth-eszközt csak be kell kapcsolni, csatlakoztatni a hangfalhoz, amely így a lakás bármely pontjáról kezelhető a telefonnal. A folyamatosságnak csak a ház vastag falai és a mobilon közben futó programok állíthatnak gátat, azonban a jobb minőségű eszközöknél már ez sem probléma.

Együttműködés okosan

A Bluetooth SIG (Special Interest Group) egy olyan cégcsoportosulás, amelyben a vezeték nélküli adatmegosztó megoldás promotálása mellett már az okosotthon piac növekedésére fókuszálnak, és a termékek, szolgáltatások gyári fejlesztéseit is ezek alapján irányozzák elő. A csoport marketingigazgatója szerint ez a technológia elérheti, hogy az okoseszközök tömegpiaci termékké váljanak. Suke Jawanda úgy véli, hogy ezzel a hiányzó „láncszemmel” már minden hónapban piacra kerülhet egy-egy slágertermék, amelyek később akár globális trenddé is válhatnak.

Forrás: Connected World