Otthoni okoseszközök: a britek negyede tervez velük

Kapcsolódó cikkek

Otthoni okoseszközök: a britek negyede tervez velük

Otthoni okoseszközök: a britek negyede tervez velük

kereskedelem

3 perc

Egyre nagyobb az érdeklődés a mesterséges intelligencia (AI), valamint a robotok és az okosotthonokba tervezett készülékek iránt.

A PwC 27 országban 22 ezer résztvevő bevonásával végzett kutatása szerint a britek 14%-a rendelkezik már mesterséges intelligenciát is alkalmazó eszközzel, amely hangvezérléssel irányítható vagy a korábbi viselkedésminták alapján problémamegoldásra képes. Ez magasabb, mint a 10%-os globális átlag, ráadásul az intelligens berendezéssel még nem rendelkezők csaknem negyede szeretne a jövőben beszerezni ilyen eszközt. Az Amazon Echo és a Google Home okoshangszórók szigetországbeli térhódítását tekintve, ez talán nem is annyira meglepő.

Kik is vevők a mesterséges intelligenciára?

Az eredmények szerint a 18 és 34 év közötti férfiak a legnyitottabbak a témában. Impulzív vásárlókról van szó, akik azzal kalkulálnak, hogy a megrendelt terméket már másnap megkapják. Az online biztonság és a kockázatok kevésbé foglalkoztatják őket, és vásárláshoz előszeretettel veszik igénybe a hangvezérelt okoshubokat („csomópontokat”).

Az AI-alapú technológia már nem korlátozódik csupán okoshangszórókra és hasonlókra, hanem egyre inkább megjelenik a hagyományosnak számító otthoni készülékeknél is. A Samsung Family Hub hűtőszekrény például akár az intelligens otthon központi funkcióit is ellátja, így általa is szabályozható a fűtés, megtervezhető a család napi „menetrendje”, de beépített érintőképernyőjének segítségével a maradék étel mennyisége is ellenőrizhető.

Az Amazon úttörő szerepet tölt be az autonóm drónok alkalmazásában, amely biztosítja a gyorsabb, ugyanakkor költséghatékonyabb kiszállítást. Az Ikea pedig olyan applikációt fejlesztett ki, amellyel a felhasználó virtuálisan rendezheti be saját otthonát a kiszemelt bútordarabokkal.

Felpörögtek a mobilvásárlások

Az AI technológia terjedése mellett, változnak a vásárlási szokások is. A felmérés szerint egyre többen fizetnek okostelefonjuk vagy táblagépük segítségével. 2012 óta megduplázódott az okostelefonokon keresztüli online vásárlások mennyisége, amely mára az összes vásárlás 17%-át teszi ki. A mobilon keresztüli vásárlás várhatóan hamarosan túlszárnyalja majd a laptopokon és az asztali gépeken keresztül történő, jelenleg 20%-os megrendelési arányt.

A kutatásban részt vevő fogyasztók 59%-a az eredmények szerint mindegyik eszközt igénybe veszi az internetes vásárláshoz. Minden második válaszadó felárat is hajlandó fizetni a gyorsabb kiszállításért, 38% pedig nem bánná, ha drón vinné ki számára a küldeményt.

Intelligens hubok

Az Amazon Echo, a Google Home és az Apple HomePod már sokak számára nem újdonság. Ezek az okosotthon-vezérlők digitális hangasszisztenssel is rendelkeznek. A legtöbben csupán hangvezérelt hangszóróként tekintenek ezekre az eszközökre, és csak zenét hallgatnak rajtuk, holott a megfelelő perifériákkal kiegészítve alkalmasak szinte az összes otthoni okoskészülék egyszerű, könnyű és hatékony irányítására.

Forrás: