Rákattanhatnak a mesterséges intelligenciára a webáruházak

Rákattanhatnak a mesterséges intelligenciára a webáruházak

Rákattanhatnak a mesterséges intelligenciára a webáruházak

kereskedelem

2 perc

Hét év fejlesztés után dobta piacra a világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét egy magyar startup.

Magyarországon megközelítőleg 15.000 hazai webshop működik, az online kiskereskedelem nettó forgalma évente növekszik, és már 2017-ben is túlszárnyalta az ötszázmilliárd forintos szintet. Első lépésben ezt a piacot szeretné meghódítani az M.I. Solution Kft. A teljes egészében magyar tulajdonú startup több év fejlesztői munkát követően indította el a webáruházra kapcsolható mesterséges intelligencia (MI vagy AI) szoftverét.

A rendszer az egyes látogatói szokásokat kielemezve megtanulja, hogy ki, mikor, milyen ajánlatra fogékony a leginkább, és így ösztönzi őket vásárlásra. A webáruházakra köthető MI ráadásul mindezt emberi beavatkozás nélkül képes megtenni, így nemcsak a multiknak, de a kisebb online vállalkozásoknak is segítségére lehet. Az egyedüli feltétel, hogy az áruház legalább napi 400 látogatóval és legalább ennyi elérhető termékkel rendelkezzen.

„A szoftvert először a saját webáruházunkhoz fejlesztettük, de annyi megkeresést kaptunk más piaci szereplőktől, hogy három évvel ezelőtt úgy döntöttünk, az MI-t tovább bővítjük, és mindenki számára elérhetővé tesszük. Jelenleg megközelítőleg száz magyar, román, és szlovák webáruház használja a napi működése során a szoftverünket" - mondta Surányi Ferenc, a cég ügyvezetője.

A tesztek során a szoftver segítségével a webshophok akár 30-50%-os forgalomnövekedést realizálhattak már az első három hónapban. A startup az első évben főként magyar cégeket szeretne támogatni, de nem titkolt céljuk, hogy ezután a világpiacon is ismertséget szerezzenek.