Reptéri jeladók csábítják vásárlásra az utasokat

Reptéri jeladók csábítják vásárlásra az utasokat

Reptéri jeladók csábítják vásárlásra az utasokat

kereskedelem

2 perc

A Lufthansa a legkorszerűbb technológiák segítségével igyekszik kedvezményes ajánlatok elfogadására vagy akár a magasabb osztályon utazásra ösztönözni ügyfeleit.

A legújabb bejelentés szerint a légitársaság a müncheni repülőtéren helyezett el több, Bluetooth-kapcsolatra is képes jeladó eszközt, amelyek egyrészt promóciós ajánlatokkal bombázzák az arra járókat, valamint lehetővé teszik azt, hogy az utasok a mobiltelefonjukon foglaljanak, vagy váltsanak belépőt a cég business osztályon utazó ügyfeleinek fenntartott váróba.  

Kényelem a levegőben – és a reptereken

„Amint a fogyasztók aktiválják mobiltelefonjukon a helyalapú szolgáltatásokat, a cég a Lufthansa applikáción keresztül a tartózkodási helyük alapján személyre szabott ajánlatokat és szolgáltatásokat tud nekik kínálni” – olvasható a német vállalat közleményében. Az újítás tesztelése során a légitársaság a müncheni reptéren tartózkodó ügyfeleinek felajánlotta, hogy 25 euró fejében vegyenek maguknak belépőt a business osztály várójába. 

„Ezt a személyre szabott üzenetet rezgés és hangjelzés kíséretében küldték el azoknak, akik a váró közelébe érkeztek, amennyiben a jegyük vagy pedig az általuk választott osztály egyébként nem jogosította volna fel őket a belépésre”. A légitársaság most azt tervezi, hogy a szolgáltatását – ha az a kezdeti szakaszban sikeresnek bizonyul – a következő pár hónapban más repülőterekre is kiterjeszti. 

A fejlesztés fő haszonélvezői elsősorban a turistaosztályon utazók lehetnek, akik akár egyetlen gombnyomással kedvezményes áron „felminősíthetik” jegyüket, és végül a business osztályba kerülhetnek. Ezt a lehetőséget egyébként már bevezették a rövid és középtávú járatokon, míg a hosszú távú járatokon jelenleg tesztelik a szolgálatást. 

A légiközlekedés történetében nem ez az első hasonló fejlesztés; ahogy arról már korábban is beszámoltunk, tavaly nyáron több brit repülőtéren is kisméretű Bluetooth-jeladókat helyeztek el a boltok közelében, hogy a kereskedők sokkal célzottabban reklámozhassák termékeiket. A közelben sétálók bekapcsolhatják a telefonjukon, hogy fogadják-e az ilyen típusú üzeneteket, a kirakatok és polcok nézegetése közben így azonnal értesülhetnek a különleges ajánlatokról és akciókról. 

Forrás: NFC World+