Robotdiszpécser veszi fel a budapesti taxirendelést
Robotdiszpécser veszi fel a budapesti taxirendelést
2021. november 18.
A hazai taxitársaságok közül elsőként a Főtaxinál érhető el a robotdiszpécser szolgáltatás, amelyet ebben a hónapban vezettek be. Az új informatikai megoldás főként azoknak az utasoknak jelent segítséget, akik csúcsidőszakban szeretnének telefonon autót rendelni.
A fejlesztést megelőző kutatások, majd a több hónapos intenzív tesztidőszak során is elégedettek voltak az utasok a robotdiszpécserrel, amely november elején éles környezetben szintén jól vizsgázott.
Mindez újabb lépést jelent a Főtaxi vállalati működésének modernizálásában: november közepén már az összes taxirendelés több mint 50 százalékát digitális csatornákon, vagyis az applikáción és a gépi diszpécseren keresztül kezelték.
Az új fejlesztésnek köszönhetően az utasok a rendelésüket – az ismert telefonszám felhívása után – az automatizált rendszer segítségével is leadhatják, így elkerülhető a különösen a csúcsidőszakokra jellemző várakozás. A robotkolléga ezért külön telefonszámot is kapott: a Főtaxi csupa 2-esből álló hívószáma mellett ez a szolgáltatás a +36-1-422-2253-as közvetlen számon is elérhető.
A rendelésfelvételt segíti, hogy a gépi ügyintéző visszaolvassa a megrendelést, illetve azonnal tájékoztat az autó érkezési idejéről is. A vállalat applikációjához hasonlóan hamarosan a robotdiszpécseren keresztül is jelezhetők lesznek a speciális igények, például ha kombi, egyterű vagy állatszállításra is alkalmas gépjárműre lenne szükség.