Robotok dönthetnek a hirdetésekről

Kapcsolódó cikkek

Robotok dönthetnek a hirdetésekről

Robotok dönthetnek a hirdetésekről

kereskedelem

2 perc

A cégek az elkövetkezendő években egyre többször a mesterséges intelligencia segítségével juttathatják el marketingüzeneteiket a fogyasztókhoz.

Jelentősen tovább emelkedhet a digitális hirdetésekre fordított összeg a következő öt évben. A Juniper Research nemrég közzétett nemzetközi jelentése szerint 18 százalékos összetett éves növekedési rátával (CAGR) az idei 184 milliárdról 2022-ig 420 milliárd dollárra is bővülhet a teljes összeg. A prognózisuk tartalmazza a mobilokon, az asztali gépeken, a viselhető eszközökön és a DOOH (Digital-out-of-Home, vagyis a kültéri digitális hirdetőtáblákon keresztüli) hirdetések költségeit is. 

Ezzel ellentétes folyamatról számol be ugyanakkor a „Future Digital Advertising – AI, Ad Fraud & Ad Blocking 2017-2022" című előrejelzése. Ez alapján az online hirdetési piac éves növekedése 4 százalékosra lassul 2020-ra, köszönhetően a főleg az asztali gépeken használt hirdetésblokkolóknak, és annak, hogy ma már egyre inkább a mobilkészülékeket használjuk böngészésre. 

Mindent visz a mesterséges intelligencia

Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia

A piaci várakozások szerint a következő években a digitális hirdetések közel háromnegyede a mesterséges intelligencia (AI) segítségével találhatja meg a fogyasztókat. Az adatok egymás közti megosztása lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy a megszerzett adatok, mint a geolokáció, a böngésző sütik (cookies), vagy a több eszközt is használók azonosítása segítségével hatékonyabban találják meg a célcsoportot, és a végfelhasználóknak valóban rájuk szabott digitális hirdetéseket kínáljanak. 

Hiába érzik úgy sokan, hogy ezzel beavatkoznak a magánéletükbe, a platformok újabb és újabb adatgyűjtési módokat találnak arra, hogy személyre szabott üzenetekkel bombázhassák a leendő vevőiket, ügyfeleiket. Ahogy a tanulmány szerzője, Sam Barker megjegyzi, a bevételek megtartásában kritikus szerepet játszik a böngészés élményének növelése. Ha a hirdetésblokkolók meg is akadályozzák a számunkra kellemetlen, tolakodó reklámok megjelenítését, a platformok az AI segítségével megtalálják a felhasználókat a rájuk szabott és számukra elfogadhatóbb hirdetésekkel.

Forrás: IoT Now