Robotportás tájékoztatja a hotelvendégeket Bécsben
Robotportás tájékoztatja a hotelvendégeket Bécsben
2018. február 05.
A bécsi repülőtér egyéni beléptető rendszere után az osztrák szállodák is teret adnak a digitális megoldásoknak. A Gustaffo elnevezésű, mobilapplikációba épített robotportás fő célja a vendégek magas színvonalú kiszolgálása.
Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás mellett található Hotel Zeitgeistban december óta tesztelik az okosrendszert, a Gustaffót.
Robotinas dolgozik a Szilícum-völgyben
Az új digitális portaszolgálat gyakorlatilag egy komplex információs központ, amely okostelefonról a nap 24 órájában elérhető: a vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervizt, foglalhatnak asztalt a közeli éttermekbe vagy rendelhetnek taxit.
A bécsi startup az Amazon Alexa rendszerét is alkalmazza. A vendégek a hangvezérelt Echo készülék segítségével is gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak a gyakran felmerülő kérdésekre. Például arra, hogy meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetőek el a szállodában, vagy milyen kikapcsolódási lehetőség vannak Bécsben.
A digitális hotelszerviznek nem célja a hagyományos portaszolgálati munkakör leváltása. A hotelek az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást, és így a hagyományos portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére. Kereskedelmi szempontból is több előnnyel jár az innováció, hiszen a vendégek által feltett kérdéseket és kéréseket a rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni.
A robotporta fejlesztői jelenleg egy olyan digitális szállodai szobakulcs tesztelésén dolgoznak, amely okostelefonról is könnyen működtethető lesz.
További cikkek a témában
