Személyre szabott reklámok a reptereken

Személyre szabott reklámok a reptereken

Személyre szabott reklámok a reptereken

kereskedelem

1 perc

A gépek közötti M2M-technológia segítségével egyes brit üzletek Bluetooth-jeladókon keresztül is küldhetnek ajánlatokat az arra járóknak.

Több brit reptéren is kisméretű Bluetooth-jeladókat (Bluetooth Low Energy beacon) helyeznek el a boltok közelében, hogy immár ilyen formában is célzottan hirdethessenek a kereskedők. A közelben sétálók bekapcsolhatják a telefonjukon, hogy fogadják-e az ilyen típusú üzeneteket. A kirakatok, polcok nézegetése közben így azonnal értesülhetnek a különleges ajánlatokról és akciókról.

Tipp-mix a Facebook-tól: íme a Bluetooth-os jeladók

Az Eye Airports reptéri reklámügynökség és az NFC-szakértő Proxama cég brit reptereket nézett ki a technológia bevezetésére. A Proxama szerint az új rendszer több százmillió potenciális vásárlót érhet el, akiket az üzletek megkereshetnek olyan akciókkal és ajánlatokkal is, amelyeket még ott helyben be is válthatnak, és amelyek nem feltétlenül elérhetőek a többi vevő számára. 

A nézelődők nemcsak azt állíthatják be, hogy fogadják-e a mobiltelefonra érkező reklámokat, hanem arról is dönthetnek, hogy pontosan mely üzletek esetében engedélyezik ezt. 

A korábbi tapasztalatok alapján az ilyen jeladós rendszerek akár negyedével nagyobb kattintási arányt is elérhetnek, ami sokkal magasabb, mint az egyéb mobil hirdetési felületek hatékonysága – írta az nfcworld.com. 

Ráadásul ezek a megoldások sokkal jobban működnek olyan zárt terekben, mint például a repterek vagy a bevásárlóközpontok, hiszen jóval pontosabban határozhatják meg a vevő helyzetét, főleg abban az esetben, ha például a GPS-alapú vagy geofencing rendszerekkel hasonlítjuk össze.