Több hasznot szeretne? Kereskedjen okosan!

Több hasznot szeretne? Kereskedjen okosan!

Több hasznot szeretne? Kereskedjen okosan!

kereskedelem

2 perc

A nagy adat (Big Data) az online kereskedelmet is fellendítheti, sokan azonban tartanak a nagy mennyiségű adatgyűjtéssel járó feladatoktól, költségektől és beruházásoktól, pedig a személyre szabott ügyfélélmény biztosításával piaci előnyre is szert tehetnek.

Ausztrál kereskedők lassanként kezdenek ráébredni minderre, és bár még sokan ódzkodnak a modern megoldásoktól, azzal is tisztában vannak, hogy saját érdekük az újítások felé is nyitni, hiszen a Big Data segítségével a marketingtevékenység is új szintre emelhető – írta a Power Retail.

Az okostechnológia a vásárlási szokásokat is átalakíthatja, a megfelelő információk kiszűrése pedig számos területen megkönnyítheti a kereskedők életét is, hiszen így nagyobb mértékben előre jelezhetők a trendek, átláthatóbbá válnak a piaci folyamatok, felmérhetők a keresleti igények és valós idejű visszajelzések is gyűjthetők.

Személyre szabott értékesítés

Napjainkban a fogyasztói elvárások egyre magasabbak, így az egyénre szabott ajánlatok minden eddiginél fontosabbak – márpedig a tömeges adatelemzés éppen ebben segít. Az Infosys közelmúltban készült felmérése szerint a fogyasztók 78%-a nagyobb valószínűséggel vásárolna újra olyan helyen, amely képes az egyéni igényeknek megfelelő megoldásokkal előállni.

A Woolworths áruház Ausztráliában már rájött erre, 2013-ban ugyanis 50%-os részesedést szereztek a Quantium elemző cégben, a hitel- és törzsvásárlói kártyák, valamint az e-kereskedelem révén összegyűjtött adatokat pedig a növekedési lehetőségek kiaknázására kívánják felhasználni.

A lehetőségek szinte korlátlanok

Íme, azok a területek, ahol például profitálhatnak a cégek a Big Datából

Ügyfélszolgálat: nem csak az egyedi igények követhetők nyomon, az esetleges panaszok felvétele és azok kivizsgálása is gyorsabbá válhat, sőt akár a vevői elégedettség is előre jelezhetővé válik.

Értékesítés: a legnagyobb megtérülés kulcsa a megfelelő ügyfelek felkutatásában rejlik, a vásárlói szokások és elvárások feltérképezésével ugyanis az is látható, hogy az egyes vevők milyen termékekre hajlandóak a legtöbbet költeni, így a marketingkampányokat is ennek megfelelően lehet kialakítani.

Prediktív analízis: az eljárás lényege, hogy az eseményeket még azelőtt azonosítják, mielőtt azok bekövetkeznének. Nagyobb pontossággal feltérképezhető az egyes termékek iráni kereslet, így még időben ellenőrizheti a cég, hogy van-e elég készlet a raktáron, illetve a bolt forgalma alapján is megjósolhatóak bizonyos eladási mutatók.

Csalások elkerülése: a megnövekedett adatmennyiség a visszaélések felderítésében is segíthet, az értékesítési tranzakciókhoz kapcsolódó információk feldolgozásával és elemzésével a csalások könnyebben azonosíthatóvá válnak.