Túljártak a hirdetők a Google Home eszén

Kapcsolódó cikkek

Túljártak a hirdetők a Google Home eszén

Túljártak a hirdetők a Google Home eszén

kereskedelem

2 perc

A Burger King marketingesei úgy érezték, a 15 másodperces időkeret nem elég, hogy mindent elmondjanak a cég híres szendvicséről, így a Google Home okosotthon-vezérlőt kérték meg, hogy folytassa üzenetüket.

Korábban mi is beszámoltunk azokról az esetekről, amikor például amerikai hírműsorokban hangzott el az Amazon Echo okoshangszórókat aktiváló kulcsszó, vagy amikor a Google Home rendszerét a saját reklámja zavarta össze. Ezek olyan véletlen egybeesések voltak, amelyekre egyik fél sem számított, most azonban elkészült az első olyan reklám, amely szándékosan kihasználta ezt a kiskaput.

Az egyik Burger King reklám végén ugyanis elhangzik az „OK, Google” kulcsszó, amely azonnal aktiválja a cég által fejlesztett okosotthon-vezérlő mikrofonjait, majd pedig a készülék készségesen válaszol a szereplő által feltett kérdésre. Az ilyen jellegű válaszokhoz a rendszer a kapcsolódó Wikipédia-cikk első mondatát olvassa fel, a The Verge pedig nyomozómunkájával kiderítette, hogy azt a Burger King marketingigazgatója a reklám megjelenése előtt szerkesztette át az általuk kívános rövid, tömör üzenetre. (Amellyel mellesleg megsértette a Wikipédia által előírt, reklámmentességre vonatkozó szabályt.)

A reklámot főműsoridőben, a legnézettebb csatornákon, népszerű műsorok közben vetítették, így vélhetőleg több ezer otthonban szólalt meg a fehér hangszóró, hogy elmesélje, milyen összetevőkből is áll az idézett szendvics. Természetesen ahogy a felhasználók rájöttek, hogy honnan veszi az információkat az eszköz, azonnal elkezdték átírogatni a kérdéses szócikket, így a készülék a legválogatottabb, sokszor nyomdafestéket nem tűrő definíciókat olvasta be a hirdetésre való reakcióként.

Az eset következménye, hogy a keresőóriás frissítette az okoskészülékeket, így a reklámban szereplő konkrét hangsávra már nem reagálnak, ezzel a problémát ideiglenesen biztosan elhárították.

Felmerül ugyanakkor az a kérdés is, hogy vajon mikorra jut el olyan szintre a technológia, hogy a hasonló eszközök képesek legyenek konkrét hangok felismerésére, és csak a tulajdonosok utasításaira reagáljanak, ráadásul különbséget tegyenek például a család tagjai között is.

Addig is valószínűleg még több hasonló próbálkozás láthat napvilágot a hirdetők részéről, sőt akár rosszindulatú hackerektől is. Nem egy eset történt a múltban, amikor egyszerű szöveges üzenetek, szimpla parancsok tettek teljesen tönkre okostelefonokat egy rosszul megírt kódsor miatt, hasonló veszélyek pedig a Google Home vagy az Amazon Echo esetén is fennállhatnak.

A legfrissebb hírek szerint most már a Google Home hat különböző hang felismerésére is képes.

Forrás: The Verge