Úton a személyre szabott reklámok felé
Úton a személyre szabott reklámok felé
2016. március 17.
A Dolgok Internete kifejezés hallatán sokan elsőre valamilyen világhálóra csatlakoztatott készülékre asszociálnak, de érdemes megnézni azt is, hogy miként változtathatja meg az IoT a marketing világát.
Content marketing, a marketing azon ága, melynek célja a vásárlószerzés az adott tartalom előállításával és különféle csatornákon történő terjesztésével.
Természetesen az sem éppen hátrány, ha a hűtőszekrény figyelmezteti tulajdonosát, hogy milyen élelmiszer van kifogyóban, de mindenképpen érdemes megvizsgálni azt is, hogy például a marketing szempontjából mivel is jár mindez.
Tény, hogy egyre többen számolnak a csatlakoztatott otthoni berendezések fokozatos elterjedésével: a BI Intelligence például az idei évre vonatkozóan több mint 61 milliárd dolláros ebből fakadó bevétellel kalkulál, 2019-re pedig 490 milliárd dolláros összeget prognosztizálnak.
A Technology for Marketing és a Pure360 közös kutatásából pedig az derül ki, hogy bár a szakemberek döntő többsége tisztában van a smart megoldások jövőbeli fontosságával, jelen pillanatban viszont csupán 28 százalékuk hajlandó befektetni ilyen fejlesztésekbe.
Az Econsultancy digitális trendekről szóló jelentése szerint egyelőre csupán a marketingesek 6%-a tartja fontosnak a Dolgok Internetét. Az ügynökségek ötöde ugyanakkor úgy véli, hogy az IoT izgalmas jövőbeli lehetőségeket rejt, a megkérdezettek harmada mindenesetre egyelőre „kivár”.
A bizonytalanság vélhetően abból is fakad, hogy amíg a cégek, szakemberek nem tapasztalják meg a gyakorlatban az IoT-megoldások előnyeit, addig fenntartásokkal kezelik a technológia adta lehetőségeket. Az okoseszközök fontos előnye lehet például, hogy az adott termék használatára vonatkozó, valós idejű adatoknak köszönhetően a marketingüzenetek személyre szabottá tehetőek és jobban megfelelhetnek az aktuális ügyféligényeknek. Ezen felül az igények a vásárlási ciklus alatt és azt követően is láthatóvá válnak, így a megfelelő időben lehet eljuttatni a vevőkhöz a megfelelő üzenetet.
A Dolgok Internete a marketing világát is felforgatja
Az intelligens megoldásoknak más területeken is hasznát lehet venni: az FC Business Intelligence kutatása szerint például a biztosítási ágazat elsők között profitálhat a Dolgok Internetéhez köthető innovációkból.
Az egészségbiztosításban a különféle csatlakoztatott eszközök motiválhatják és rászoktathatják viselőjüket az egészségtudatosabb életmódra, ez pedig hozzájárulhat a betegségek megelőzéséhez. A biztosítási szakemberek szintén számolnak az IoT térnyerésével, harmaduk szerint az elkövetkezendő év kiemelten fontos lehet ebből a szempontból.
Forrás: Business2Community