Átszabja a vásárlói igényeket a technológiai fejlődés

Átszabja a vásárlói igényeket a technológiai fejlődés

Átszabja a vásárlói igényeket a technológiai fejlődés

kereskedelem

2 perc

Manapság éjjel-nappal vásárolhatunk az interneten, egyetlen mozdulattal, applikáción keresztül is rendelhetünk magunknak fuvart, sokszor csak kapkodjuk a fejünket a rengeteg új termék és szolgáltatás láttán. Hogy tart ezzel lépést a kereskedelmi szektor?

A digitális forradalom, az internet és az okostelefonok térhódítása gyakorlatilag már mindenhova elért, ennek pedig pszichológiai hatása is van: a fogyasztók elvárják, hogy mindig minden azonnal a rendelkezésükre álljon, a kereskedelmi szektor pedig alig győzi követni és teljesíteni az egyre magasabb elvárásokat. A kereskedelmi szektornak lépést kell tartania a rohamosan fejlődő technológiával, a Juniper Research felmérése szerint 2020-ig mintegy 25 milliárd dollárt kívánnak fektetni a különféle intelligens technológiákba.

Márkahűség és új vásárlói élmények az okoseszközök jóvoltából

Márpedig okos fejlesztésekből és termékekből akad szép számmal, elég csak megemlíteni a FitBit aktivitásmérő csuklópántokat vagy az intelligens evőpálcikákat, amelyek képesek kimutatni az élelmiszerek esetleges szennyezettségét, nem beszélve az önkiszolgáló kasszákról, amelyek használatával a vásárlónak nem kell hosszú percekig sorban állnia a „hagyományos” pénztáraknál.

Milyen hatásai vannak mindennek?

Fontos, hogy a boltvezetők átgondoltan használják ki a Dolgok Internetében (Internet of Things, IoT) rejlő lehetőségeket, hiszen ezáltal nemcsak a kereskedelmi folyamatokba nyerhetnek betekintést, hanem a rengeteg összegyűjtött adatnak köszönhetően személyre szabott ajánlatokat is adhatnak, melyeknek köszönhetően még több információval segíthetik az eladás folyamatát. 

„A csatlakoztatottságnak köszönhetően sokat tanulhatnak az ügyfélkapcsolatokról, így jobb munkát végezhetnek és személyesebb felhasználói élményt biztosíthatnak, ezzel pedig mindenki csak nyerhet” – mondta el Jennifer Polk, a Gartner kutatási igazgatója.

Gyorskereskedelem a hétköznapokban

A Dolgok Internetének egyik kulcstényezője, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat tud biztosítani a vásárlóknak, amelyekre az adott pillanatban szükségük van.

Az Amazon Dash Button például pont erre lett kitalálva, a WiFi-kompatibilis eszköz segítségével ugyanis könnyedén megrendelhetőek a háztartási fogyóeszközök. Az apró eszközt csak fel kell ragasztani a lakás bármely pontján, így ha mondjuk a nyomtatóból kifogy a festék, a tintapatron egyetlen gombnyomással megrendelhető.

A tavaly debütáló fejlesztés használata a 2015-öshöz képest több mint ötszörösére emelkedett, októberben pedig további 60 márka csatlakozott az e-kereskedelmi programhoz.

Forrás: Forbes