Vevőcsalogató az Amazon okosboltja

Vevőcsalogató az Amazon okosboltja

Vevőcsalogató az Amazon okosboltja

kereskedelem

2 perc

10-ből nyolcan választanák az Amazon Go-t a hagyományos boltokkal szemben egy amerikai felmérés alapján. Az automatizált üzletben készpénz és bankkártya nélkül lehet vásárolni, ráadásul sorban állásra sincs szükség.

A pénztár nélküli üzletek előnyeiről itt olvashat.A Shorr Packaging csomagolócég 1000 fős kutatása szerint a megkérdezettek 84%-a szívesebben vásárolna az Amazon Go automatizált üzletében, mint egy hagyományos boltban, bár egyötödük hiányolná a jelenlegi bevásárlási formákhoz kötődő élmények egy részét.

Az Amazon dolgozói tavaly decemberben kezdték el tesztelni az automatizált üzlet első verzióját. A rendszer lényege, hogy az önvezető autókhoz hasonló szenzorok figyelik a vásárlók minden lépését, és a begyűjtött információból a bolt képes kikövetkeztetni, hogy milyen termékeket szeretnénk megvásárolni. A fejlesztés azt is képes kiszűrni, ha a vásárló meggondolta magát, és visszatett valamit a polcra. A ki- és belépés során semmi egyébre nincsen szükség, mint egy okostelefonra, valamint a kapcsolódó alkalmazásra.

Az online vásárlással szemben az Amazon Go előnye, hogy a fogyasztók testközelből is megismerhetik a terméket, ahogyan azt egy átlagos bevásárlásnál is megtehetik, mégis ugyanolyan könnyedén és gyorsan intézhetik a fizetést, mint egy webshopban. 

Az Egyesült Államokban a legnagyobb kereskedelmi láncok is egyre nagyobb energiát fektetnek az innovatív e-kereskedelem fejlesztésébe. A CNBC szerint az olyan újítások, mint az Amazon Go, nyomást gyakorolhatnak ezekre az óriáscégekre és befolyásolhatják a befektetések irányát is. Várakozásaik szerint így előbb-utóbb lehetőség nyílhat az automata boltrendszerek szupermarketekre való adaptálására is.

A Shorr felmérésében a megkérdezettek 75%-a „nagyon szívesen” vásárolna az Amazon Go üzletek egyikében, 25% pedig hajlandó lenne többet is kiadni a termékekért, ha ezzel kiválthatnák a sorbanállás idejét. Az 1940 és 1960 között születettek 30%-a szerint viszont valami hiányzik ebből a vásárlási formából például a kuponok használatának lehetősége (35%), a széles termékkínálat (29%) vagy a személyes kapcsolatok (24%), illetve néhányan a készpénzfizetési lehetőség hiányát is negatívumként jelölték be (12,5%).

Forrás: NFC World+