Vezeték nélküli kiskereskedelem

Vezeték nélküli kiskereskedelem

Vezeték nélküli kiskereskedelem

kereskedelem

2 perc

A kereskedelmi szektorban is egyre több helyre „törhet be” az M2M (machine-to-machine), vagyis a gépek között kommunikáció, és növelheti a cégek bevételét és hatékonyságát.

A Research and Market nemzetközi kutatása szerint 2015 és 2019 között évente megközelítőleg 35 százalékkal is növekedhet az M2M-technológia felhasználása a kiskereskedelemben. Arra számítanak, hogy népszerűek lesznek a digitális felületeken megjelenő személyre szabott reklámok, de az érintés nélküli fizetés vagy a távoli raktárellenőrzés is még gyakoribbá válik.

Például egyre több étel-, ital- vagy más automatánál használnak M2M-technológiát a vállalkozások. A gép-gép kommunikációra épülő megoldásokkal távolról is könnyen és valós időben nyomon követhetőek az automatákban lévő készletek, valamint a tranzakciók részletes adatai is. Így nemcsak azt tudják meg pontosan – az árufeltöltők folyamatos „járőrözése” nélkül –, hogy mikor kell újratölteni az automatát, hanem azt is, hogy mely termékek népszerűbbek. A méréseket akár napszakokra is könnyedén visszabonthatják.

A digitális feliratok, hirdetőtáblák terén is újdonságot hozhat a gépek, eszközök közötti kommunikáció. Az animált hirdetőfelületek ugyanis különböző szenzorok segítségével adatokat gyűjthetnek az előttük elhaladókról (például azok okostelefonjáról, okosórájáról stb.), és így az üzletek személyre szabott hirdetésekkel, kedvező és célirányos ajánlatokkal bombázhatják az arra járókat.

Szintén az M2M-hez kapcsolhatóak az egyre népszerűbb NFC-alapú, érintés nélküli bankkártyás fizetések is.

A kutató cég a legnagyobb problémának a sztenderdizálás hiányát látja az intelligens megoldások terjedésénél. A megszámlálhatatlan gyártó különféle protokolljai megnehezítik a kommunikációt az eszközök között, ez pedig visszafogja az M2M-technológiát a fejlődésben, hiszen az egységesítés segítségével jóval nagyobb is lehetne a piaci részesedés növekedése.

Forrás: Massretailer.co.nz