BETT 2019: robotok és virtuális valóság az oktatásban

Kapcsolódó cikkek

BETT 2019: robotok és virtuális valóság az oktatásban

BETT 2019: robotok és virtuális valóság az oktatásban

közszolgáltatás

2 perc

Január végén rendezték meg Londonban a világ legjelentősebb oktatástechnológiai kiállítását.

A British Educational Training and Technology Show-t 1985 óta rendezik meg. Idén a négynapos expón több mint 800 vállalkozás, 103 edtech startup vett részt, és a látogatók száma meghaladta a 34 ezret.

Az IVSZ összefoglalójában kiemelte, hogy bár idén nem volt magyar stand, de így is több hazai kiállító jelent meg, akik egy közös kiállítótéren mutatták be fejlesztéseiket.

A Darts Maths már tavaly is részt vett az eseményen, idén pedig egy tovább finomított szoftverrel mutatta be a Darts játékra alapozott matekprogramját. A Logiscool szakembereit a kíváncsiság és a lehetséges piacbővítés vonzotta a kiállításra – az ő tapasztalatuk szerint elsősorban a távol-keleti érdeklődők álltak meg a standjuknál.

A látogatók rajtuk kívül találkozhattak még az interaktív mesealkalmazást fejlesztő BOOKR Kids csapatával. A szegedi Mozaik Education egy teljes szoftvercsomagot kínál az oktatók és kiadók számára, a CraftUnique pedig két 3D nyomtatót hoztak el az egyre bővülő kínálatukból.

Célkeresztben a robotika és a VR/AR technológia

A robotok trendje a BETT 2019-en bemutatott innovációk alapján is tovább erősödött. A távol-keleti résztvevők például rendkívül sokféle megoldással szolgáltak, amelyek közül DOBOT az egyik figyelemreméltó fejlesztés. A kínaiak nem a mozgatható karokra, lábakra, és a minél bonyolultabb ízületi rendszerekre összpontosítottak, hanem egy olyan robotkart alkottak meg, amellyel a diákok 20 különböző programozási nyelvet sajátíthatnak el. Például gyakorolhatják a futószalag alapú programozást, de ezen kívül 3D nyomtatásra és lézergravírozásra is bevethető – összegezte az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége.

A robotok mellett a virtuális, illetve kiterjesztett valóság alapú eszközök, oktatási környezetek túlsúlya is érezhető volt. Kiemelhető az izraeli kiállítói területről a GoCube. A Rubik-kockához hasonlító fejlesztés játékosan tanítja meg a kirakás lehetséges módjait.

A beépített érzékelőknek és a Bluetooth-kapcsolatnak köszönhetően a felhasználó valós időben láthatja digitálisan is a játékkocka pontos pozícióját. Sőt, az alkalmazás révén a teljesen kezdő felhasználók is lépésről lépésre haladva sajátíthatják el a játék kirakási módját. A jutalom pedig nem marad el, ugyanis siker esetén a GoCube beépített LED fényei világítani kezdenek.