Digitális Iskola Program: dupláz a Vodafone Alapítvány

Digitális Iskola Program: dupláz a Vodafone Alapítvány

Digitális Iskola Program: dupláz a Vodafone Alapítvány

közszolgáltatás

2 perc

A 2019/2020-as tanévben az alapítvány újabb iskolákat von be a Digitális Iskola Programba, ezáltal csaknem a duplájára, 13.000-re emelkedik a digitális kompetenciafejlesztésben és internetbiztonsági képzésben részt vevő gyerekek száma.

A Vodafone Magyarország Alapítvány 2015-ben hozta létre a programot azzal a céllal, hogy felszámolja a digitális írástudatlanságot, növelje a tanárok és a diákok digitális kompetenciáit, és lehetővé tegye, hogy az elmaradottabb térségek tanulói is részesülhessenek a digitális világ nyújtotta lehetőségekben.

Az első két évben a kezdeményezéshez 24 iskola csatlakozott, amivel 6.500 gyerek oktatását és mintegy 700 pedagógus munkáját támogatták. Ezen felül kiosztottak 1.300 táblagépet, melyekhez biztosították az oktatási célú használathoz szükséges adatforgalmi keretet is.

A Vodafone Digitális Iskola Programja a Szeged-Csanádi Egyházmegyével, mint az iskolák fenntartójával együttműködve idén újabb intézmények munkáját támogatja.

„A programot újabb iskolákra terjesztjük ki, mintegy duplázva az eddigi résztvevők számát. Ezzel összességében most már országszerte mintegy 50 intézmény csaknem 13.000 tanulója és 1.400 pedagógusa fog részt venni a programunkban. A részvételhez hozzávetőlegesen 1.000 új digitális-, illetve okoseszközt és az ezekhez szükséges kapcsolatot biztosítunk az újonnan csatlakozó intézmények tanulóinak” – mondta Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának tagja.

Online tudásbázis a pedagógusok számára

Az elmúlt években a program elmélyítésére fókuszált az alapítvány. Kezdetben az volt a céljuk, hogy meghozzák a gyerekek kedvét a digitális eszközökön történő tanulásra, vagyis hogy megmutassák, hogy ezek az eszközök nemcsak letöltésre és a közösségi csatornák használatára alkalmasak, hanem játszva lehet tanulni velük. Következő lépésként a pedagógusok digitális kompetenciafejlesztésére koncentráltak, amelynek idén is nagy szerep jut.

Ebben az évben új elem, hogy nemcsak a fent említett iskolára, hanem középiskolákra, a Gál Ferenc Főiskola szarvasi Pedagógiai Karára is kiterjesztik a támogatást. Utóbbi esetében a Vodafone Magyarország Alapítvány a digitális kompetenciafejlesztést beemelte a pedagógiai módszertanba, ezáltal a leendő tanárok már a tanári gyakorlat során elsajátíthatják a szükséges ismereteket.