Elektromos mopedekkel bővíti flottáját a Lime

Kapcsolódó cikkek

Elektromos mopedekkel bővíti flottáját a Lime

Elektromos mopedekkel bővíti flottáját a Lime

közszolgáltatás

2 perc

Kismotorokkal egészíti ki a kerékpárokból és rollerekből álló elektromos járműparkját a Lime. Idén tavasszal több nagyvárosban, először Párizsban és Washingtonban indul el a tesztüzem.

A mikromobilitási szolgáltató úgy véli, a hosszabb, néhány kilométeres utak megtételére ideális járgányok jól kiegészítik a jelenlegi járműparkot.

A közösségimoped-gyártó Niu járműve a Lime-flotta első olyan típusa, amely egyszerre két ember szállítására is alkalmas. Épp ezért a cég két bukósisakot is elhelyez a közlekedési eszköz tárolójában. A neonszínű fejvédők különböző méretűek lesznek.

Profiktól kértek segítséget

A vállalat blogbejegyzésben kiemelte a biztonság fontosságát. Az e-mopedek ugyanis nehezebbek és gyorsabbak, mint az eddig kínált járművei. Ezért szakemberekkel, köztük a Motorcycle Safety Foundation (MSF) amerikai non-profit szervezettel is konzultáltak. Bárkinek, aki először használná a mopedeket, először részt kell venni egy, az MSF által összeállított több részes online kurzuson és teszten.

Az alapítvány a gyakorlat megszerzésére is összerakott egy útmutatót, melynek segítségével a résztvevők finomíthatják jelenlegi vezetési tudásukat, és felkészülhetnek a különféle forgalmi helyzetekre.

A mikromobilitási lehetőségek amellett, hogy sokszínűbbé válnak, a biciklisávról áttevődnek a forgalmas utakra, így egyre fontosabbá válik a motorozás közlekedésbiztonságával foglalkozó MSF szervezet is. Robert Gladden, az alapítvány oktatási szekciójának alelnöke pozitívan emelte ki a Lime azon döntését, hogy programjuknak része a mopedet használók vezetési és biztonsági képzése is.

Szenzoros bukósisak-figyelés

A cég a bevezetéstől kezdve használja majd az általa az iparágban egyedülállónak mondott technológiát. A bukósisak-tartókban infravörös szenzor érzékeli, hogy a jármű használói kivették-e onnan, azaz valóban felveszik-e a felszerelést.

A robogó sofőrjének érvényes jogosítvánnyal kell rendelkeznie, ráadásul fotót kell magáról készíteni, ami bizonyítja, hogy valóban ő szerepel a bejelentett igazolványon. Az utazás megkezdése előtt le kell fényképeznie magát a sisakkal a fején, amit aztán végig viselnie kell.

A kaliforniai székhelyű vállalat azt ígéri, keményen fellép a biztonsági szabályok megszegői ellen, és a visszaesőket akár ki is tiltja a platformról, ezzel védve őket és a többi közlekedőt is.

„A bővítés újabb lépés a célunk eléréséhez, vagyis hogy a világ nagyvárosaiban az emberek hozzájussanak a megfizethető, szén-dioxid-mentes megosztott közlekedéshez” – mondta Wayne Ting, a társaság ügyvezetője.

A cég Európa 60 városában talált mindehhez partnerre, és azt tervezi, továbbra is komoly összegeket ruház be a fenntartható és biztonságos megoldásokba. Erről szól a párizsi tesztprogram is, ahol az applikációjukat használók a korábbinál hosszabb utakon használhatják a mobilitási eszközeiket.