Elkötelezett lakosok nélkül nincs sikeres okosváros

Kapcsolódó cikkek

Elkötelezett lakosok nélkül nincs sikeres okosváros

Elkötelezett lakosok nélkül nincs sikeres okosváros

közszolgáltatás

2 perc

A városvezetés és a lakók közti párbeszéd, valamint a lakosság elkötelezettsége is elengedhetetlen ahhoz, hogy a smart city célirányos megoldásokat hozzon a legfontosabb problémákra – állítja a Gartner kutatócég.

A tavasszal Dubajban megrendezett Gartner Symposium/ITxpo keretében a cég elemzői kiemeltek néhány olyan ajánlást, amelyeket az önkormányzatok informatikai vezetőinek érdemes megfontolniuk. Ezek között szerepel a lakosságot negatívan érintő kérdések azonosítása és fontossági sorrendbe állítása, majd megoldása a technológia segítségével. Mindez úgy, hogy a technológia területén kevésbé jártas emberek problémái se maradjanak ki.

Bettina Tratz-Ryan kutatási igazgatóhelyettes szerint elengedhetetlen, hogy az IT-vezetők által kitűzött célok fontos teljesítménymutatókon alapuljanak. Méghozzá olyanokon, amelyek egyrészt azonosítják az érdekeltek számára legfontosabb területeket, másrészt sikerük és hatásuk is mérhető. Erre példának az Egyesült Arab Emirátusokat és különösen Dubaj okosváros programját hozta fel.

2020-ig a fontos teljesítménymutatók a smart city megvalósítási stratégiák mintegy kétharmadába beépülnek. Ezzel könnyen vizualizálhatók például a közlekedéssel kapcsolatos városi szolgáltatások hatásai. A szakember kiemelte: az üzleti stratégiáknak arra kell fókuszálni, hogy az információkhoz és a kormányzati szolgáltatásokhoz való digitális hozzáférésen keresztül jobb szolgáltatási élményhez juttassák a városlakókat.  

A Dubajban megrendezésre kerülő világkiállításig hátralévő két évben a városvezetés a legfejlettebb technológiák bevezetésére összpontosít. Olyanokra, amelyek átalakíthatják a közlekedést, az energiatermelést vagy az egészségüggyel, illetve biztonsággal kapcsolatos tapasztalatokat.

A Gartner arra is felhívja a figyelmet, hogy a cégek miközben a vállalkozás digitális átalakításán dolgoznak, sok esetben nem figyelnek arra, hogy munkavállalóik gondolkodásmódját is formálják. Enélkül pedig csak lassan, vagy egyáltalán nem jön el a siker.

Forrás: