Így kerülje el a behavazott utakat
Így kerülje el a behavazott utakat
2014. november 13.
Svédországban már jó korán megkezdték a készülődést az idei télre. A helyi úthálózat téli karbantartásában és takarításában élen járó Svevia ugyanis 3 évre szóló megállapodást írt alá egy igen korszerű, GPS-alapú nyomkövető rendszer üzembe helyezéséről.
A B&M Systemutveckling AB és a Svevia együttműködése nem pusztán Svédországban segítheti az autósok téli közlekedését, hanem akár az egész európai közlekedés-felügyeletet is új alapokra helyezheti.
A Mobiwin QA rendszer elsősorban a téli időjárási körülményekre kifejlesztett applikáció. Az alkalmazás egyebek között arról ad információt, hogy a havazás idején mely utakat takarították már le a hókotrók, így a vezetők kiválaszthatják, mely szakaszokat érdemes elkerülniük. A rendszer a járművek pontos helyzetét is beméri, így a leginkább behavazott, eljegesedett utakra a legközelebbi kotrót lehet kiküldeni.
Szívesen olvasna még izgalmas fejlesztésekről? M2M-et a traktorokba is! >>Az újítás alapjául szolgáló Blue Tex GPS hardver emellett nyomon követi, hogy az utak takarítása és karbantartása közben a Svevia járművei mennyi homokot és sót használtak fel. Ennek segítségével optimalizálni lehet a szórás mennyiségét és az utánpótlásról is idejében lehet gondoskodni.
A részletes kimutatás ráadásul adminisztrációs szempontból is páratlan segítség lehet a vállalatnak; korábban kézzel kellett rögzíteni a hókotrók által megtett út hosszúságát, a felhasznált só és homok mennyiségét, a dolgozók számát, ezek az adatok pedig sokszor pontatlanok voltak. A GPS-alapú nyomkövetéssel most lehetővé válik, hogy a cég naprakész információk alapján állítsa ki a számlákat, és kiküszöbölje az elszámolási hibákat. A rendszer emellett hozzájárulhat még a műszaki meghibásodásból fakadó plusz kiadások lefaragásához is.
Az intelligens nyomkövető rendszer beépítését már megkezdték a szakemberek, az idei télen a tervek szerint elindulhat a próba üzemmód. A Svevia egyébként a svéd úthálózat több mint felét felügyeli, országszerte mintegy 1600 járművel van jelen és több mint 2000 alkalmazottat foglalkoztat. A cégnek 2011 óta norvég leányvállalata is van, fő feladata az utcai forgalom irányítása, az utak karbantartása és az infrastruktúra fejlesztése.
A B&M Systemutveckling egy szintén svéd, szoftvereket forgalmazó vállalat, amely elsősorban termékfejlesztéssel és szaktanácsadással foglalkozik. A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező cég az elmúlt években már biztosítási és szállítási szolgáltatásokkal is színesítette a portfólióját.
Forrás: M2M Now
További cikkek a témában

E-útdíjtól a veszélyes áruk szállításáig – Így segít az M2M az utakon
