IoT-hálózattal oktatják a diákokat a klímaváltozásról

IoT-hálózattal oktatják a diákokat a klímaváltozásról

IoT-hálózattal oktatják a diákokat a klímaváltozásról

közszolgáltatás

2 perc

Egy sheffieldi középiskola IoT-hálózatot alakított ki, melynek köszönhetően a tanulók sok más mellett az éghajlatváltozásról is tájékozódhatnak.

Az okosvárosok segítséget jelenthetnek például a légszennyezettség monitorozásában és javíthatnak a lakosság életminőségén. Sokan bíznak abban, hogy mindezek révén a mostani fiatalok később hasznukat vehetik a különféle intelligens technológiáknak, és rájönnek arra is, milyen fontos (lenne) a káros környezeti hatások csökkentése.

Ennek jegyében a David és Jane Richards családi alapítvány Dolgok Internete-hálózatot alapított egy brit középiskolában. Az alapítvány a WANdisco szoftvercég alapítója által létrehozott jótékonysági szervezet. David Richards elmondta, feleségével tisztában vannak azzal, milyen szenvedélyesek tudnak lenni a tizenévesek akkor, amikor a bolygó jövőjéről van szó. A kezdeményezés célja, hogy segítsenek nekik a környezet mérésében és elemzésében.

„Arra szeretnénk ösztönözni a tanulókat, hogy képzeletük és kreativitásuk révén előnyére változtassák meg az őket körülvevő világot. Bízunk benne, hogy ezáltal is jelentős környezeti, társadalmi és gazdasági előnyökre lehet szert tenni, és szeretnénk, ha a fiatalok látnák, hová is vezethetnek az erőfeszítéseik”.

A Tapton School tetején olyan nagy hatótávolságú és sávszélességű hálózatot alakítottak ki, amelyhez akár több ezer eszköz is csatlakozhat hat kilométeres távolságon belül. A Raspberry Pi mikroszámítógépek szenzorainak köszönhetően pedig képesek monitorozni a hőmérsékletet, a nyomást, a fényerőt, a színeket, a mozgást és iránytűként is funkcionálnak. Minden egyes eszköz 20 000 mérésre képes napi szinten, ezzel adva „mély betekintést” a város működésébe.

A diákok megismerkedhettek Steve Jubbal, az Urban Flows egyetemi kutatástechnikai vezetőjével, hogy megérthessék, hogyan használhatják a valós idejű adatokat környezetük megfigyelésére. A tanórakat a helyi mérnökakadémia (Sheffield Engineering Leadership Academy) hallgatói tartották a Sheffieldi Egyetemen.

Az alapítvány azonban még ennél is tovább megy, ők ugyanis komplett tantervvel álltak elő. Ennek része a többi között a csapatépítés, az adatelemzés és előrejelzés, a statisztika és a sportelemzés, az algoritmusok, a magánélet védelme, a törvényi szabályozás, a képi megjelenítés, a szűrők használata és még sok más aktuális és gyakorlati téma.

Forrás: