London és Szingapúr az okosvárosok élmezőnyében

London és Szingapúr az okosvárosok élmezőnyében

London és Szingapúr az okosvárosok élmezőnyében

közszolgáltatás

2 perc

A PwC felmérése az okosjövőre való felkészülés alapján rangsorolt.

A kutatás négy ország 10 városát vizsgálta, és közöttük állították fel a rangsort speciális pontrendszer alapján. A pontozás olyan szempontok alapján történt, hogy például mekkora területen közlekednek vezető nélküli járművek, milyen mértékben terjedt el az okosegészségügy, vagy mennyire áll készen az új technológiák bevezetésére az infrastruktúra. Barcelona még nem szerepel a listán, mivel felmérése még jelenleg is zajlik.

A smart city az urbanizáció jövője

Szingapúr 62%-os eredménnyel végzett az első helyen, míg London 59, Sanghaj pedig 56 százalékot ért el – ezzel megszerezve az ezüst- és bronzérmet. New York és Moszkva fej-fej mellett haladva 53%-zal zárt, majd Toronto (52%) és Tokió (50%) következik, a 10-es lista végén Hong Kong és Sydney (47%) található.

Nem meglepő módon az okosotthonok és -eszközök szempontjából Szingapúr bizonyult a legfejlettebbnek, csakúgy mint digitális gazdaság és nyitott, adaptív tanulás szempontjából. Ez utóbbi területeken London is kiemelkedően szerepelt, közlekedés és infrastruktúra szempontjából pedig egyenesen élmezőnyben végzett. Jó eredményt ért el „virtuális város” kategóriában is, amely a kutatás során magába foglalta a 3D nyomtatási technológia alkalmazásának gyakoriságát az építkezéseken illetve az online építkezésmonitorozási megoldások elterjedtségét is.

A lakosság okostechnológiára való felkészültségének szempontjából Sanghaj tűnik a legkiemelkedőbbnek. A világ legnépesebb városának 76%-os eredményéhez képest HongKong mindössze 53, Barcelona és Szingapúr pedig csak 49 százalékot értek el.

Londontól eltekintve, amely 72%-ot kapott erre a kategóriára, a vezető nélküli eszközök száma más városokban elenyésző volt. A sorban következő eredmény Moszkva 27%-os pontszáma volt, melyet különböző szárazföldi és légi járműveivel ért el. Ahogyan arra a jelentés is felhívja a figyelmet, a vezető nélküli személygépjárművek csak kis területét képezik ennek a kategóriának a nagysebességű autonóm vonatok vagy a szállítódrónok között.

Forrás: IoT Tech News